Lehet szemérmes egy marketinges?

“Egy nő nem lehet jó építész, mert túl szemérmes ahhoz, hogy megtervezzen egy férfi wécét vagy egy krematóriumot.”
Ez az egyik főiskolai tanárom szájából hangzott el.
Nyilván hülyeség ahogy van, de néha eszembe jut, mert marketingesként ennél még pikánsabb feladataink is voltak.
Nem mondom, amikor az első temetkezési cégnek kellett weboldalt készíteni kb. 12 évvel ezelőtt, először nagyon morbid ötletek jöttek (a Flash virágkorában… képzeljétek el!). El tartott egy darabig, mire képesek voltunk belehelyezkedni a témába, és az ügyfeleink ügyfeleinek a fejével gondolkodni.
Akkoriban hegyekben álltak a koporsókat és a különböző kegytárgyakat bemutató termékkatalógusok és reklám kiadványok az irodánkban.

Azóta pedig szinte volt minden.
Kellett koncepciót készíteni inkontinencia termékekhez, de kértek tőlünk ajánlatot szexuális társkeresőre is, amihez végig kellett nézni nagyon sok olyan hirdetést, ami bőven túl volt azon, amire amúgy kíváncsi lettem volna.
De a legdurvább talán egy fogorvosi weboldal volt, ahol horrorfilmbe illő képeket kellett válogatni az implantáció illusztrálására.

Ez csak arról jutott eszembe, hogy az utóbbi időben megint volt egy két érdekes megkeresés, ami eszembe juttatta, hogy nem nagyon lehetünk szemérmes.
Hiszen sok olyan terület van a saját komfortzónánkon kívül, ahol érdemes segíteni a cégeknek, rajtuk keresztül pedig a vevőiknek.

Ráadásul az sem mindegy, melyik kényes témát, hogyan lehet megközelíteni a különböző felületeken.
Nyilván senki nem fog csatlakozni egy “Inkontinencia zavaraim vannak” Facebook csoporthoz vagy oldalhoz, de ettől függetlenül a közösségi média más megoldásai jók lehetnek ilyen esetekben is.
Belső, zárt fórum, YouTube videók, blogok ilyenkor is okosan használhatók.
A Facebook hirdetések pedig szinte minden iparágban használhatók. Persze csak jó szövegezéssel és ügyes képválasztással.

De ahhoz, hogy kiderüljön, mi lesz a legjobb megoldás egy cégnek egy óvatos megközelítést igénylő témában, nagyon körbe kell járni a dolgot. Gyakran olyan mélységben, amit még az ügyfeleink sem tesznek meg a saját vevőikkel. Ehhez pedig néha kell egy kis lélekjelenlét, de hát ilyen ez a popszakma. 🙂

Azért kíváncsi lennék, Ti milyen érdekes területekkel találkoztatok?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)