Pontosabb földrajzi célzás a Facebook hirdetésekben

Bár az aktuális tartózkodás hely alapú hirdetés még nem érkezett meg, valami hasonlóan jót megkaptak a magyar hirdetők is.
Mostantól ugyanis nem csak városra tudunk célozni, hanem:

  • irányítószámra
  • azokra, akik a megadott környéken van az otthonuk
  • azokra, akiknek a legutóbbi tartózkodási helyük az adott környéken van
  • azokra, akik a legutoljára a kiválasztott helyre utaztak
  • mindezt a korábbi választható sugarú célzással és kizárási megoldásokkal kombinálva.

Jól hangzik?
Szerintem is. Nézzük meg részletesebben! 😉

Célzás cím és irányítószám alapján

Az irányítószám nagyon egyszerű. Beírod, hogy 7623 Pécs, vagy 1053 Budapest, és ár is nagyon pontosan becéloztál egy régiót.
Ezt használhatod kizárásra is, viszont itt nem tudod megadni, hogy hány kilométeres sugarú körről van szó.
Viszont így nagyon pontosan tudsz célozni városrészekre, hiszen ezek gyakran önálló irányítószámot jelentenek. Irányítószámokhoz itt kaptok segítséget.
Elvileg a cím alapú célzásnak is kellene menni, de utcára, térre nekem még nem sikerült szűkíteni semmilyen formátumban. Ha találtok rá jó megoldást, ne felejtsétek el megírni! 😉

Hirdetés célzás irányítószám alapján: ez a három pécsi irányítószám 14000 embert jelent

Hirdetés célzás irányítószám alapján: ez a három pécsi irányítószám 14000 embert jelent

Pontosabb célzási sugár

Ha kiválasztasz egy földrajzi helyet, akkor most már nem csak az alap beállításokat használhatod, hanem egyedi sugárt is adhatsz meg. Igaz, hogy 10 mérföld alatt még nem tudtam célozni, de 12 vagy 17 mérföldet már engedett használni.

Célzás a tartózkodási hely kontextusa alapján

Ok, ezt nem sikerült túl értelmesen megfogalmaznom, de mindjárt megérted miről van szó.
Be tudjuk állítani, hogy a kiválasztott földrajzi helyen lakó, vagy az ott gyakran tartózkodó embereknek jelenjen meg a hirdetésünk. Vagy azoknak, akik oda utaznak, de 100 mérföldnél messzebb laknak.

Több választási lehetőségünk van attól függően, hogy ott lakik, vagy ott járt valaki

Több választási lehetőségünk van attól függően, hogy ott lakik, vagy ott járt valaki

Nézzünk egy konkrét példát, Pécs + 10 mérföldes sugarú kör esetén:

  • az alap beállítás (mindenki ezen a helyen): 120.000 ember
  • azok, akik itt laknak: 120.000 ember
  • azok, akik utoljára itt tartózkodtak: 42.000 ember
  • azok, akik utoljára ide utaztak: 1.500 ember

De nézzük meg, hogy a Facebook megfogalmazása szerint mit jelent pontosan a négy célzási lehetőség!

  • Alap beállítás, vagyis “itt mindenki”: azok, akiknek ez az otthonuk, vagy a legutolsó tartózkodási helyük itt van.
  • Emberek, akik élnek: akiknek ez az otthonuk.
  • Emberek, akik mostanában itt jártak: azok, akiknek a legutóbbi tartózkodási helyük a megadott területen belül van.
  • Emberek, akik ide utaznak: azok, akiknek a legutóbbi tartózkodási helye ezen a területen van, de az otthonuk több, mint 100 mérföldre van.

Vagyis ez még mindig nem az a szabadság, mint ami az éppen a közelben tartózkodóknak szóló hirdetéseknél elérhető lesz, de a célzás pontosságának növelésében biztosan segíteni fog.

Mit szóltok hozzá? Ha tetszik, nyomjatok egy lájkot! 😉

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)