Minőségi pontszámok a Facebook hirdetéseknél

Te is gondolkodtál már el azon, hogy egy hirdetés mennyire releváns? Mennyire szereti a célközönség?
A Facebook mindig is minősítette a hirdetéseket, de nem mutatta meg nekünk ezeket az információkat.

Eddig.
Hamarosan ugyanis megjelenik a hirdetések mellett a relevance score (minőségi pontszám), ami megmutatja, hogyan értékeli a Facebook a hirdetésed a felhasználói visszajelzések alapján.

Hogyan működik?

A minőségi pontszám 1 és 10 közötti értéket tud felvenni, és annak alapján kalkulálja ki a Facebook, hogy mennyi és milyen pozitív és negatív visszajelzést kapott a hirdetés a célcsoporttól.
Pozitív visszajelzések: több videó megtekintés, konverziók, lájkok, megosztások, stb. Vagyis nem csak Facebookon belüli elemeket figyelnek.
Negatív visszajelzések: ha a szokásosnál több elrejtést, vagy jelentést kap a hirdetés.
A minőségi pontszám nem számít a garantált elérésű kampányoknál, és kevesebb hatása van az olyan kampányoknál, amelyiknél elérésre licitálunk. Elsősorban ott számat, ahol speciális akcióra megy a licit (kattintás, konverzió, stb.).

A hirdetések mellett, a relevance score blokkban jelenik meg a minőségi pontszám
A hirdetések mellett, a relevance score blokkban jelenik meg a minőségi pontszám

Hogyan használjuk a minőségi pontszámot?

A minőségi pontszám segíthet abban, hogy csökkentsd a hirdetési költséged. A magasabb minőségi pontszámmal rendelkező hirdetést kisebb költségen tudod használni. Ez azért van, mert a Facebook hirdetéskiszolgáló rendszerének az a célja, hogy olyan hirdetéseket mutasson az embereknek, amik érdeklik őket.

Persze nem a minőségi pontszám az egyetlen, ami számat a hirdetési rendszernek. Például a licit is számít.
Például ha két hirdetés ugyanarra a célközönségre lő, egyáltalán nem biztos, hogy a tökéletes minőségi pontszámú, de alacsonyabb licittel rendelkező hirdetés legyőzi a magasabb licittel futó, de alacsonyabb minőségű hirdetést. De a magasabb minőségi pontszám sokat segít abban, hogy hatékonyabb legyen a hirdetésed.
Vélhetőleg ez úgy működik, mint az AdWordsnél, hogy a minőségi pontszámból és a licitből  (esetleg még valamilyen paraméterből) valamilyenösszehasonlítható pontszámot képez, és ennek alapján dönti el, hogy melyik hirdetés hol jelenjen meg. Reméljük egyszer ezt az algoritmust is nyilvánosságra hozzák.

A minőségi pontszámot a hirdetések optimalizálására is lehet használni. Hiszen a Facebook megmutatja, melyik hirdetésnek milyen a pontszáma, majd ezeket összehasonlítva tudjuk optimalizálni az új hirdetéseket.

A minőségi pontszámot február 11-től kezdik el bevezetni. A hirdetések mellett is látni fogjuk, de a jelentéskészítőben is lesz erre egy külön oszlop.

Tetszik ez az újítás? Nyomj egy lájkot! 😉

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük