Többen és többet Facebookozunk, mint eddig bármikor

A hétfői egy órás Facebook és Instagram leállás alatt 5 ember is felhívta a 911-es vészhívó számot. Annyira nagy szerepet tölt be az életükbe a Facebook, hogy a vészhelyzetekre fenntartott segélyhívóhoz fordultak, amikor nem tudták elérni kedvenc posztjaikat.
Csoda, hogy a Facebooknak olyan meggyőző számai vannak, mint amikről tegnap beszámoltak?

Ha havi bontást nézzük:

  • 1.39 milliárd aktív felhasználó jelentkezik be
  • A felhasználók 37 %-a csak mobilról használja a Facebookot
  • 700 millióan használják a csoportokat
  • 700 millióan a Whatsappot
  • 500 millióan a Messengert
  • 300 millióan az Instagramot

Ami talán még izgalmasabb, az a napi szintű használat.
Minden nap:

  • 890 millióan jelentkeznek be
  • 1 milliárdnál több keresés történik
  • 2 milliárd fotót osztanak meg a Facebook alkalmazásain keresztül (Facebook, Instagram, Messenger és WhatsApp)
  • 3 milliárdnál több videót néznek meg
  • 7 milliárdnál több like születik
  • 30 milliárdnál több üzenetet küldenek Whatsappon keresztül

Még néhány érdekes adat:

  • 2 milliárdnál több interakció a Facebookon a közszereplők és a rajongóik között hetente
  • A Facebook felületein eltöltött idő 10%-kal növekedett az utolsó negyedévben (a WhatsApp nélkül)
  • A Deloitte felmérése szerint 2014-ben a Facebook hatása a globális gazdaságra több, mint 225 milliárd dollár, és 4.5 millió új munkahely létrehozásában segített.
  • Az októberben bemutatott Audience Networköt használó alkalmazások száma megtriplázódott, az általuk generált reklám megjelenések pedig megnégyszereződtek.
  • A felhasználónként publikált videós bejegyzések száma a Facebookon egy év alatt 75%-kal nőtt globálisan, 94%-kal auz amerikai piacon. Az amerikai Facebook felhasználók 50%-a legalább egy videót megnéz a Facebookon. Világszinten a videók 65%-át mobilon nézik a felhasználók.

A számok egy része pedig szép grafikonokon:

A Facebook napi használatának növekedése, régiókra bontva.

A Facebook napi használatának növekedése, régiókra bontva.

A Facebook havi használatának növekedése, régiókra bontva.

A Facebook havi használatának növekedése, régiókra bontva.

Facebook napi használat csak mobilon

Facebook napi használat csak mobilon

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)