Okosabb publikálási megoldások a Facebook oldalaknak

A Facebook több olyan hasznos megoldást mutatott be, amiknek sok oldal tulajdonos örülni fog.

1. Interest targeting: Érdeklődés alapú célzás organikus posztoknál

Azoknál a bejegyzéseknél, amiket hirdetünk, a hirdetésben be tudjuk állítani, hogy milyen érdeklődési területű embereknek jelenjen meg a bejegyzésünk. A nem hirdetett posztoknál eddig erre nem volt lehetőség.

Tulajdonképpen bármit megadhatunk, a Facebook felasjánlja azokat a témákat, vagy Facebook oldalakat, amit felismer érdeklődés alapon.
Tulajdonképpen bármit megadhatunk, a Facebook felasjánlja azokat a témákat, vagy Facebook oldalakat, amit felismer érdeklődés alapon.

Most azonban a Facebook kiegészítette a korábbi célzási megoldásokat, és a nem, kor, földrajz, stb. adatok mellett tudunk érdeklődésre is célozni.
Ez elsősorban nagy oldalaknál lesz hasznos, ahol sok különböző érdeklődésű ember gyűlt össze, és ha rájuk szűrünk, akkor is marad elég akinek meg tud jelenni a bejegyzés.

A többi célzáshoz hasonlóan ez is megjelenik a poszt alatt, és látjuk, hogy  a rajongóink mekkora része érintett.
A többi célzáshoz hasonlóan ez is megjelenik a poszt alatt, és látjuk, hogy a rajongóink mekkora része érintett. Tipp: itt még gyorsabban lehet elemezni a rajongói összetételt, mint a hirdetésnél, ha pl. témákat, vagy konkurenciát kezdünk írogatni.

Persze a dolog értelme, hogy így még testreszabottabb üzenetet tudunk írni, hiszen a rajongók ízlésének megfelelően tudjuk megfogalmazni a bejegyzéseket.

2. Post End Date:  A bejegyzéseink megjelenítésének szabhatunk időbeli korlátot.

Azoknál a témáknál, amiknek van időbeli korlátja, lesz értelme használni.
Az időjárás jelentést hozza példának a Facebook, de a karácsonyi akcióknál is biztosan hasznos lesz.

A lejárati idő a hírfolyamban szab határt az egyes posztoknak.
A lejárati idő a hírfolyamban szab határt az egyes posztoknak.

Azok a posztok, ahol lejárati dátumot adunk, az oldalon továbbra is elérhetőek lesznek, de a hírfolyamban a megadott dátum után nem jelennek meg többet.

3. Smart Publishing: okos pubikálás

Az egyik legnehezebb feladat, hogy eltaláljuk, mikor mit érdemes kirakni a Facebookra. A Smart Publishing funkció ezen fog segíteni, ugyanis a gyakran megosztott linkeket, amik a weboldalunkra mutatnak a megfelelő időben fogja megjeleníteni a rajongóknak. Ez az újdonság jelenleg csak egy szűk körnek érhető el.
Az oldal beállításoknál lesz egy Publisher tools opció, ahol be lehet rá jelentkezni.

4. Insights fejlesztés

A weboldalak Facebookos statisztikáit fejlesztette tovább a Facebook, amik a facebook.com/insights címen érhetők el (ha a weboldal rendesen fel van készítve).
Itt ugye azt látjuk, hogy a megosztások hatására hogyan jelenik meg a weboldalunk a Facebookon, és mi történik a megjelenés hatására.
Ezt egészítették ki azzal a funkcióval, hogy kideríthetjük, melyik webcímünket melyik Facebook oldal osztotta meg.

Még részletesebb információkat kapunk arról, hogy az egyes webcímeink hogy szereplnek a Facebookon. Pl. kiderül, melyik oldalak generáltak nagyobb forgalmat a megosztásukkal.
Még részletesebb információkat kapunk arról, hogy az egyes webcímeink hogy szereplnek a Facebookon. Pl. kiderül, melyik oldalak generáltak nagyobb forgalmat a megosztásukkal.

Kapott még egy rakás bug javítást, de sajnos ezeket még nem tudtam megnézni, mert nekem az egész Insights nem jön be most. :-/

Mit szóltok az újdonságokhoz?
Ha tetszenek, nyomjatok egy lájkot, ha pedig teszteltétek is már őket, akkor osszátok meg velünk a tapasztalataitokat a hozzászólások között!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük