Webes hirdetési hálózatot indít a Facebook?

A hírek szerint a Facebook a jövő héten bejelenti az új hirdetési hálózatát, ami nem a közösségi hálózaton belül, hanem különböző weboldalakon és portálokon jelenít meg hirdetéseket.
A dolog már régóta lóg a levegőben, pár évvel ezelőtt már tesztelte a megoldást, aztán tavaly Zuckerberg cége megszerezte az Atlas hirdetési hálózatot a Microsofttól, idén pedig elindult a mobil hirdetési hálózat.

Ha tényleg belép a Facebook erre a piacra, akkor még közvetlenebb versenytársa lesz a Google AdWordsnek, hiszen a Google hirdetési bevételeinek egy része jön csak a keresési hirdetésekből, egy másik része a Google Display Networkről érkezik. Ez 2013-ban 13.2 milliárd dollár volt.

A Facebook webes hirdetési hálózata megjelenésében talán nem fog jelentősen különbözni a Google AdWords Display hálózatától, a háttérben futó megoldás azonban jelentősen más lesz.

A Google ugyanis elsősorban a cookie-kra épít, a felhasználók azonosításánál. Ez alapján dönti el, kinek, milyen hirdetéseket kell látni. Ebben viszont sok hiba van, például eszközönként illetve böngészőnként más (mobilon és weben, otthon és munkahelyen).
A Facebook viszont a beregisztrált felhasználók adataival dolgozik. Ez pedig egységes minden felületen, akár mobilon, akár asztali környezetben használja valaki a közösségi hálózatot. Ezzel kapcsolatban a Facebooknak ugye van egy külön crossplatform jelentése is a hirdetések statisztikájában.

Más kérdés, hogy az egyes emberekről gyűjtött adatokhoz a Facebook felhasználja a cookie-kat is, de ezenkívül sok minden mást. Például a Facebookon belül megadott adatokat, azt, hogy mit csinálunk a Facebookon belül, a webes Like gombok által szolgáltatott adatokat, sőt Amerikában és Angliában még offline adatokat is.

Ilyen részletes adata emberekről valószínűleg senkinek nincs, éppen ezért nagyon hatékony lehet az, ha sok weboldalon a Facebookon kívül is utol tudunk érni embereket.

Persze sok kérdés merül fel. Például mi jelenik meg azoknak, akik nem regisztráltak a Facebookon?
De talán izgalmasabb, hogy milyen hirdetéseket fogunk tudni futtatni a weboldalakon? Csak banner jellegű hirdetéseket, vagy bejegyzéseket is, mint a Google+ post hirdetések esetén?

Reméljük jövő héten sok mindenre fény derül, addig is osszátok meg velünk, Ti mit gondoltok erről a lépésről!

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük