Fejlődni bekötött szemmel?

Tegnap egy nagyon érdekes élményben volt részem, elmentem a Sportlaborba, ahol másfél órán keresztül vizsgálták az állapotomat és a teljesítményemet.
A részleteket nem akarom leírni, itt pontosan utána lehet nézni, inkább arról mesélek, miért vágtam ebbe bele.

Azt már írtam többször, hogy futok, ami elég sok időt visz el, főleg, mióta kitűztem a 2014 km-es célt.
Ha pedig valamire ilyen sok idő megy el, örülök, ha kicsit fejlődök is, és nem baj, ha közben vigyázok az egészségemre.
Ehhez azonban két dologra van szükség: egy objektív állapotfelmérésre, és a folyamatos, azonnali visszajelzésre, amit nem csak külső forrásból származik, hanem a dolgok mélyére lát.

Bal oldalon éppen gyorsan futok, a jobb oldali képen pedig nem fülbevalót kapok, hanem vért vesznek tőlem. :-)
Bal oldalon éppen gyorsan futok, a jobb oldali képen pedig a látszat ellenére nem fülbevalót kapok, hanem vért vesznek tőlem. 🙂

Az elsőről szólt a tegnapi nap. Jól megvizsgáltak, elmesélték mit látnak, kaptam tippet, hogyan tovább.
A másodikhoz viszont kell egy olyan eszköz, ami részletesebb információt ad a munkámról ezért hamarosan egy pulzusmérő órával fogok futni. Eddig is mértem persze, hiszen a megtett idő, a távolság, a magasság, a térkép sokat segített.
A következő szint azonban az, hogy a vizsgálat alapján meghatározott pulzuszónákra is fogok figyelni annak érdekében, hogy fejlődjek. Kíváncsian várom. 🙂

Felmérés + folyamatos követés optimalizálással = fejlődés.

Ismerős?
Ha valaki megjelenik a Facebookon, készít weboldalt, indít hírleveleket, első körben sokszor csak a megérzésekre, vagy nagyon könnyen látható visszajelzésekre épít. Pl. lájkok száma, vagy a címlista nagysága.
De ha valakinek igénye van a fejlődésre és a valódi eredmények elérésére, akkor előbb-utóbb eljut oda, hogy szeretne többet megtudni:

  • a weboldalát a Google Analytics-szel kezdi vizsgálni,
  • a Facebookot a saját statisztikájával,
  • a hírlevélnél már nem csak a növekedést, hanem a leiratkozásokat és az átkattintási arányt is figyeli,
  • a YouTube videónál az összes megtekintés mellett elemzi a közönségmegtartást és a forrást is,
  • az AdWords hirdetéseknél az átkattintásnál fontosabb lesz a konverzió, stb.

Minél részletesebben mérünk, minél több információval rendelkezünk a döntéshez, annál nagyobb esélyünk van arra, hogy valódi, üzleti eredményeket érjünk el az üzleti kommunikációnk során.
Persze arra is szükség van, hogy ne csak meglegyenek ezek a mérési megoldások, hanem rendszeresen használjuk is őket, és azokat az információkat, amiket kínálnak nekünk, amikor optimalizálunk, tervezünk, döntünk.

Ha ezek megvannak, már nem lesz olyan nehéz megválaszolni, hogy hol éri meg jobban hirdetni a cégnek Facebookon vagy AdWordsben.
Tudni fogjuk, megéri-e hírlevél címlistát építeni, és azt is, hogy milyen irányba fejlesszük tovább a weboldalt. De ehhez mérni kell.

Nekem, mivel csak hobbi szinten futok, nem életbevágó a részletes mérés, bár biztos, hogy már csak az egészségmegőrzés szempontjából is nagyon hasznos.
Azonban az üzleti életben, az online világban a mérés nélküli jelenlét olyan, mintha bekötött szemmel vezetnénk egy autót, és egyedül a rádió forgalmi jelentésére tudnánk csak hagyatkozni.

Ugye Ti is méritek az online teljesítményeteket?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük