A Google+ hírfolyamot csinál az egész internetből

Remek ötlete támadt a Google-ös csapatnak: ha nem jönnek az emberek a Google pluszra, vigyük el a Google pluszt hozzájuk!
Látták, hogy (szinte) senki nem használja aktívan a Google pluszt, ami azt eredményezi, hogy a cégeknek (szinte) felesleges ott külön tartalmat gyártani.

Készítettek hát egy remek hirdetési formátumot +Post néven, amivel a Google+ posztjainkat tudjuk meghirdetni, és eljuttatni a Google Display hálózatán a célcsoportunkhoz. Gyakorlatilag bárkihez, aki internetezik.
Így például a fotósoknak szóló Google+ oldal posztjaiért nem kell elmenni a Google+ rendszerébe, mert a poszt utol fog minket érni szinte mindenhol az interneten. Fotós weboldalakon, vagy akár kismama blogokon, ha azt is nézik.

A +Post hirdetés segítségével Google+ hírfolyam lesz a teljes internet

A +Post hirdetés segítségével Google+ hírfolyam lesz a teljes internet

Nagyon jó ötlet, és nagyon jó megoldás, hiszen sok cégnek – a keresőoptimalizálási szempontokat kivéve – tényleg nincs értelme a Google+ rendszerében kommunikálni, ha nem tudja oda behozni a célcsoportját.
De ha a Google+ segítségével a kommunikációnkkal utol tudjuk őket érni máshol is? Akkor már több cégnek megéri majd használni ezt a csatornát (is).

Persze azt ki kell találni mindenkinek, hogy az ő cégének miért éri meg jobban posztot hirdetni AdWordsön, mint közvetlenül a weboldalát, de alapvetően a koncepció szerintem ígéretes.

Jópofa egyébként, ahogy a Facebook és a Google különböző oldalról megközelítve, de ugyanabba az irányba, a fizetős közösségi média irányába tereli a cégeket.
Sőt, ha meggondoljuk a közösségi hálózat hirdetése sem új dolog, hiszen pár évvel ezelőtt tele volt az internet Facebookos bannerekkel. Most tulajdonképpen ugyanez történik, csak finomabb módszerekkel: a Google velünk reklámoztatja meg a saját közösségi hálózatát.

Összességében azonban ez egy win-win pozíció tud lenni, hiszen a cégek aktívan tudnak követőt gyűjteni a Google+-on is, a Google örülhet, mert szélesebb körben is felpöröghet a rendszer. A cégek pedig hosszabb távon mág jobban járhatnak, hiszen csökkenő Facebook kitettség mellett, talán az is előfordulhat, hogy a Facebook változtat az elérést csökkentő stratégiáján, ha a Google+ erősödik egy kicsit.

Összességében ez az irány nekem tetszik. Ti mit gondoltok róla?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)