A Google is fel fogja használni a neved és az arcod a hirdetésekhez

Úgy tűnik a Google elirigyelte a Facebooktól a nevek és az arcok használatát.
Megváltozik ugyanis november 11-től a Google Általános szerződési feltétele. Az egyik legfontosabb újdonság pedig a felhasználók nevének, fényképnek és vélemények használata a hirdetéseknél.

Persze a Google-nek nagyon jól megmagyarázza az ügyet:

“Ismerősei visszajelzései alapján időt takaríthat meg, és az ilyen visszajelzések valamennyi Google-szolgáltatás, így például a Google Keresés, a Google Térkép és a Google Play, továbbá a hirdetések esetében is jobb találatokat eredményezhetnek az Ön és ismerősei számára is. Ismerősei például láthatják azt, ha Ön 4 csillagra értékelte valamelyik együttes albumát a zenekar Google Play-oldalán. A kedvenc helyi pékségének adott +1 pedig megjelenhet abban a hirdetésben, amelyet a pékség a Google-on keresztül jeleníttet meg.”

Vagyis az, hogy felhasználja a fotónkat és a nevünket, az nekünk és az ismerőseinknek jó, ami biztos, hogy valamilyen szinten így is van. De ne feledjük el, hogy ez talán a Google-nek még jobb.
Azt ugyanis mindenki tudja, aki Facebook hirdetést üzemeltet, hogy ha a hirdetés mellett meg tudunk jeleníteni ismerősöket, akkor a jobb az eredmény.
Ha pedig a jobb az eredmény, szívesebben hirdetnek a hirdetők, ez pedig jobb a Google-nek (meg persze a Facebooknak is, hiszen hasonlóra ott már régóta lehetőség van).

Egyébként ezeket megosztott ajánlásnak nevezi a Google:

A Google-lal könnyedén kaphatsz nagyszerű ajánlásokat ismerőseidtől. Amikor például meglátogatod a Google Play zeneáruházat, láthatod, hogy egy ismerősöd +1-ezte a kedvenc előadód új albumát. Amikor éttermet keresel, olyan hirdetést láthatsz, amelyre egy ismerősöd 5 csillagos értékelést adott.”

"Megosztott ajánlás" termék értékelésnél

“Megosztott ajánlás” termék értékelésnél

Ajánlás a Google Maps-ben

Ajánlás a Google Maps-ben

Nevet és fotót tartalmazó ajánlás AdWords hirdetésnél

Nevet és fotót tartalmazó ajánlás AdWords hirdetésnél

A Facebookhoz hasonlóan a Google ajánlási rendszeréből is kijelentkezhetünk.
Vagyis ha ide kattintasz, az oldal alján kiválaszthatod, hogy:

“A tevékenységeim alapján a Google megjelenítheti a nevemet és profilfotómat a hirdetésekben megjelenő megosztott ajánlásokban.”

Ha itt a pipát bekattintod, megjelenhet  a neved és a fotód a hirdetéseknél, ha nem pipálod be, akkor nem fogja felhasználni.
Egyébként a 18 év alatti felhasználók adatait nem használja fel a Google.

Az új szabályozás tehát november 11-én indul, a Google gyakorlatilag minden felületen tájékoztat hiszen a keresőben is megjelent felül egy kék figyelmeztető sáv és a Google plusz értesítései között is megjött a figyelmeztetés.

Jó ez nekünk valójában?
Talán, de igazából mindegy is. A Google-nek jó, és ha a hasonló nagy cégek változtatnak, mint például alig egy napja a Facebook, akkor nem sokat tehetünk.

Ti mit szóltok a változásokhoz?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)