Facebook kampány esettanulmány

Decathlon karácsonyi kampány esettanulmány

Facebook kampány esettanulmány
Facebook kampány érdekes ötletekkel

A németországi Decathlon egy érdekes kampánnyal készült a tavalyi karácsonyi szezonra.
Az egyszerű regisztrálj, hívd meg az ismerőseid és nyerj jellegű Facebook kampány koncepciót több aprósággal is megfűszerezték.

A legizgalmasabb különbség az volt, hogy nem maguknak nyerhettek a résztvevők, hanem az ismerőseiknek, ami egyrészről jól illeszkedik a karácsonyi hagyományokhoz, másrészről pedig a kampány célokhoz is jól passzol.
A Decathlon kampányának feladata ugyanis a rajongó gyűjtés mellett az volt, hogy a sportáruház kínálatával kapcsolatban elültesse az emberek fejében azt a gondolatot, hogy ezek a termékek ajándéknak is remekül megfelelnek.

A virális hatás fokozása érdekében a játékosok pontokat is gyűjthettek a kampányban azok után az ismerőseik után, akiket meghívtak, és akik ennek hatására regisztráltak az alkalmazásban.
Ezeknek a bónuszpontoknak használhatták fel az emberek arra, hogy ajándékokat adjanak az ismerőseiknek a Decathlon kampány alkalmazásában.

A kampány során minden egyes játék állomásban arra kérték a rajongókat, hogy szavazzanak melyik terméket lehessen ajándékozni.
Erre egy nagyon egyszerű megoldást választottak.
Facebook fotóalbumokba feltöltöttek három termékfotót, és amelyik a legtöbb lájkot kapta, azt került be a játékba.
Fontos megjegyezni, hogy itt csak a választást segítette a fotóalbumba kerülő fotó. A képekre érkező lájkoknak semmilyen szerepe nem volt a nyertesek kiválasztásában, hiszen ez az alkalmazáson belül történt, ahol regisztrálni kellett.

Decathlon Facebook kampány
Fotóalbum a Timeline-n és az egyik termékfotó kinagyítva.
Nem közvetlen része a promóciónak, hiszen a lájkok nem befolyásolják, hogy ki nyer, mégis jól aktivizálja a rajongókat.

Az eredmények

A kampány során a 5876 új rajongót gyűjtött a Decathlon Facebook oldala 3 hét alatt, több, mint 950.000 emberhez jutott el, miközben 2815 e-mail címet gyűjtött.
A játékban résztvevő 5000 ember pedig 50000 meghívót küldött ki az ismerőseinek.

Bevallom az eredményektől nem vagyok hasra esve, bár arról sajnos nincsenek információk a Facebook Studio-ra feltöltött anyagban, hogy a vásárlásokra, illetve a márkaismertségre milyen hatással volt a karácsonyi időszakban ez a kampánykoncepció.
Amiért mégis úgy gondoltam, hogy érdemes erről az esetről írni az az, hogy több olyan apró elem van benne, amelyik érdekes lehet más kampányokban is.
Ilyen például az ismerősök meghívásának a díjazása, illetve az, hogy nem magunknak nyerünk, hanem a barátainknak. Ezt a koncepciót természetesen nem csak karácsonykor lehet alkalmazni, hiszen többek között szülinapi kampánynál vagy Valentin napi akciónál is érdekes lehet ez a megoldás.
De ötletes a nyeremény előválasztásának fotóalbumos módszere is.

Ti mit gondoltok erről a kampányról?

A bejegyzést támogatta a Közösségi kalandozások – 20 magyar marketing sikersztori a Facebookról című könyv, amelyikben találhattok olyan karácsonyi Facebook esettanulmányt is, amelyik nem csak a közösségi hálózaton belül, hanem a webáruházban is hozott nagyon látványos eredményeket. Ha bevált hazai Facebook kampányok érdekelnek, kattints ide, és rendeld meg a könyvet!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük