Mit posztoljunk képet vagy sima szöveget?

Ma már ezt könnyű kideríteni, ha tudjuk, hogy mi a cél.

Ma már ezt könnyű kideríteni, ha tudjuk, hogy mi a cél.

Rendszeresen bebizonyítják a felmérések, hogy a Facebookon a kép a legjobb tartalmi formátum, mert ez eredményezi a legtöbb interakciót. Most éppen a Socialbakers készített egy esettanulmányt, ahol szintén a fotók a nyerők.

Legalább is, ha az interakciós arányt nézzük. Vagyis azt, hogy az eléréshez képest mennyi lájkot, hozzászólást és megosztást tudott elérni az adott bejegyzés.
De csak ez a fontos?

A szövegek ereje

Ha nem az interakciós arányt, hanem az elérést vizsgáljuk, akkor azonban már nem ilyen egyértelmű a helyzet.
Elérések tekintetében a sima szövegek képesek köröket ráverni a képekre.
Márpedig nagyon hasznos, ha sok emberhez jutunk el a tartalmunkkal, ezt nem kell túlmagyarázni.
Viszont az szövegekre érkező reakciók aránya már jóval kisebb az esetek nagy részében.

A szöveges Facebook posztok az elérésben jeleskednek, míg a képek sokkal több interakciót érnek el.

A szöveges posztok az elérésben jeleskednek, míg a képek sokkal több interakciót érnek el.
Ezt az új oldal statisztika is gyönyörűen mutatja.

Kép vagy szöveg? Melyiket használjuk akkor?

A megoldás: a változatosság

Rakj fel képeket, rakj fel sima szöveges bejegyzéseket, no meg linkeket is mindenképpen!
Így az elérést és az interakciós arányt is magasan tudod tartani.

A képekre többen reagálnak a Facebookon

A képekre többen reagálnak a Facebookon

Posztolj változatosan, legközelebb pedig leírunk pár tippet azzal kapcsolatban is, hogy milyen bejegyzésekkel leszel képes több embert elérni.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)