Mit használj Facebook kérdések helyett?

Mit használjunk a megszűnt Facebook funkció helyett?

Mit használjunk a megszűnt Facebook funkció helyett?

A Facebook az oldalaknál is megszüntette a kérdés funkciót.
Bár nagyon eredményes volt ez a megoldás a bevezetés környékén, az utóbbi időben néha csak hirdetéssel lehetett igazán felpörgetni.Az AllFacebook szerint néhány kiválasztott oldalnál tesztelni fognak hasonló funkciókat, de a széles közönség számára nem él tovább semmi hasonló eszköz. Legalább is egyelőre.

Persze az, hogy nincs ilyen eszköz, nem egyenlő azzal, hogy nem kell kérdezni a felhasználóktól.

Sőt!
A kérdések pont azért voltak érdekesek, mert eltérő megjelenésben, nagyon gyors és egyszerű válaszadásra tudták ösztönözni a rajongókat.
Ezt a célt viszont nem érdemes kihagyni továbbra sem a bejegyzéseink közül, hiszen ha jól kérdezünk, akkor az meg tudja mozgatni az embereket. Válaszolni, , megosztani és lájkolni fognak, ami pedig erősíti a Facebook jelenlétünket.

Már csak az a kérdés, hogy hogyan kérdezzünk tovább?

Tippek Facebook kérdésekhez

Ha kérdezni szeretnél, először azt döntsd el, hogy mi a cél?
Komolyabb kutatás, ahol jól számszerűsíthető eredményt akarsz, vagy csupán annyi, hogy felpörgesd az aktivitást?

Ha az információ a fontos Neked, akkor használj különböző kérdőív megoldásokat, például a Google Docs táblázatkezelőjének űrlap funkcióját, de vannak kifejezetten online szavazást biztosító megoldások is, például a Doodle vagy az Easypoll.
Készítsd el a kérdést ezekben az eszközökben, és a linkjét oszd meg a Facebook oldaladon.

Ha viszont az aktivitás növelés az elsődleges cél, akkor maradj a Facebookon belül, és használd az alap funkciókat:

Kérdés szöveges üzenetben

Tegyél fel egy rövid kérdést egy sima szöveges üzenetben, írd alá a rövid válasz opciókat sorszámozva, és kérd meg a rajongókat, hogy szavazzanak!

Egyszerű szövegben is fel tudsz tenni kérdést.

Egyszerű szövegben is fel tudsz tenni kérdést.

Ha jó a kérdés, mert megosztja az embereket vagy mert fontos nekik válaszolni, és jók a válaszok, mert jól érhetők, akkor ez alapvetően jól működő megoldás.
Sokan fognak válaszolni, ráadásul a szöveges üzenetek általában nagyon nagy eléréseket tudnak produkálni.
Viszont ha csak szöveges üzenetben gondolkodsz, itt általában a virulencia gyengébb, a nagyobb organikus elérés ellenére, illetve az interakciók száma is kevesebb.

Szavazás képpel megbolondítva

Ha viszont egy kép vonzó, miért ne lehetne a képen a kérdés és a válasz?
Ez általában igényel egy kis képszerkesztő tudást, de az eredmény megéri a munkát.

A képek tág teret adnak a kreatív kérdezésnek és ösztönzésnek.

A képek tág teret adnak a kreatív kérdezésnek és ösztönzésnek.

Egy jó kérdés, és 2-3 jó és egyszerű válasz egy látványos képen tuti siker.
Itt ugyanis a kép már önmagában megragadja a figyelmet, ha pedig egy rajongó válaszol egy  kommentben, akkor az ismerősei a képet is látni fogják, vagyis több esélye lesz az oldalnak a figyelemfelkeltésre és a terjedésre.

Persze lehet itt trükközni is, láttunk erre is sok példát.
Egy autó képe mellett a ” ha tetszik, nyomj egy lájkot, ha nem, kommentet”, vagy “Ha igen, lájk, ha nem akkor megosztás” jellegű megközelítések is tudnak működni, de nem minden célcsoportban, és nem is minden cég esetén fér bele ez a kommunikációba.

Szavazás alkalmazással

Vannak a Facebookon olyan alkalmazások, amik segítségével szavazni lehet.
Ennek régen (a kérdések bevezetése előtt) nagy divatja volt, az utóbbi időben kevesebbel találkozunk.

Szavazásra kifejlesztett alkalmazás. A legnagyobb gond vele, hogy engedélyezni kell a rajongóknak, amit nem mindenki szeret.

Szavazásra kifejlesztett alkalmazás. A legnagyobb gond vele, hogy engedélyezni kell a rajongóknak, amit nem mindenki szeret.

Ezek előnye, hogy jól követhetőek az eredmények, ráadásul megosztási lehetőségekkel vannak teletűzdelve.
Hátrányuk, hogy általában reklámokat is tartalmaznak, külön oldalra visznek, de a legnagyobb gond, hogy csak alkalmazás engedélyezés után működnek, amit viszont sokan nem kedvelnek.

Szavazás hozzászólással

Írj egy rövid kérdést egy bejegyzésbe, akár egy kép, akár egy link mellé, és a válaszokat rakd be az első 3-4 hozzászólásba ugyanúgy adminként.
A dolog egyszerű, kérd meg az embereket, hogy lájkolják azt az a választ az első 3-4 hozzászólás közül, ami nekik a legszimaptikusabb.

Te milyen megoldást választasz ha kérdezni akarsz, és meg szeretnéd mozgatni a rajongóidat?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)