Mi az a hashtag és mire jó nekünk a Facebookon?

Facebook és a #hashtag. Hogyan használd?

A Facebook bevezette azt, amiről már régóta pletykáltak, a hashtag-ek használatát.
Ez egy nagyon hasznos lehet a Facebook kommunikációban, ezért foglaljuk össze kinek és mire jó pontosan!
De először is tisztázzuk, mi is az a #hashtag?

A #hashtag

A Twitter vezetett be először egy olyan egyszerű cimke rendszert, amin keresztül az eltérő forrásokat szűrni és kategorizálni lehet, és ami könnyed átjárást jelent egy téma mentén a különböző posztokba (bocs, tweetekben).
Mivel a Twitter egy nagyon egyszerű, szöveges rendszer (volt az elején legalább is), ezért úgy oldották meg, hogy amelyik szó elé egy kettős kereszt (hashmark) jelet rakunk, az onnnantól fogva cimkeként (tag-ként) fog funkcionálni.
Ezzel megszületett a hashtag, amit azóta szinte minden közösségi megoldás átvett.
A Facebook talán utoljára.

Hogyan használjuk a Facebookon a hashtageket?

A bejegyzéseink szövegébe, a képek aláírásába, linkek leírásába egyszerűen egy kettőskereszt jelent kell illeszteni a kiválasztott szó elé.
De a Facebook fel fogja dolgozni más forrásokból megosztott tartalmakban található hashtag-eket is.
Például ha Instagramban készítünk egy fotót, és a fotót elláttuk hashtag-ekkel, akkor ezt feldolgozza a Facebook is.

Praktikusan azonban figyelembe kell venni, hogy a hashtag-ekben használt szavakat ékezet nélkül használjuk, és írjuk egybe. Ez magyarul kicsit megnehezíti a dolgunkat.

Gyakorlatban úgy néz ki, hogy ha egy Facebookos márkaoldal felrak egy fürdőruha divattal kapcsolatos képet, akkor a leírása így nézhet ki:

Melyik fürdőruha a kedvenced azok közül, amik a képen vannak? A bal oldali vagy a jobb oldali? Írd meg a hozzászólások között!
#furdoruha #divat #nyar

Egy autós hírben pedig megjelenhet a hashtag így:

Itt az új #Opel #Insignia hogy tetszik?

Mire jó nekünk a hashtag?

Minden egyes hashtag a bejegyzésben link lesz, amikre kattintva egy olyan hírfolyamra jutunk, amelyikben az ahhoz a hashtag-hez tartozó bejegyzések vannak felsorolva.
Persze nem csak a saját bejegyzéseink fognak itt megjelenni, hanem más Facebook oldalak illetve magánszemély profilok által írt olyan publikus (!) bejegyzések is, amikben szintén benne van az a hashtag.
Ezeknek a speciális hírfolyamoknak önálló linkjük is lesz, vagyis kívülről is belinkelhetjük őket.

Így néz ki a hashtag a Facebook hírfolyamban
Így néz ki a hashtag a hírfolyamban

A hashtag-ekre keresni is lehet, így a keresőben is több esélyünk lesz a tartalmunkkal megjelenni.
Később a hashtag-eket valószínűleg a hirdetéseknél is lehet majd használni, de ez egy másik téma.

Vagyis abban segítenek nekünk ezek a hashtag-ek, hogy új emberek jussanak el hozzánk, és több helyről legyen elérhető a tartalmunk.
Ugye érdemes használni? 🙂 De itt még nincs vége.

Hashtag kampányok

A hashtag-eket kampányszerűen is lehet alkalmazni.
Ez konkrétan jelenthet tényleg klasszikus értelembe vett kampányokat is, amire jó példa az Instagram, ahol olyan fotópályázatokat futtatnak a cégek, amiben a részvétel feltétele az, hogy egy speciális hashtag-gel legyenek a képek felcímkézve.
Ilyenkor egyedi hashtag-et kell kiválasztani, ami tényleg csak az adott kampányhoz tartozik, és nem baj, ha van valamilyen üzenete is. No meg persze rövidnek is kell lenni, szóval nem egyszerű jót kitalálni.
Lehet kampányhoz tartozó hashtag például a #NyerjTelefont, #IngyenSuti, #Bikini2013, stb.

Ezen kívül a hashtag-ek kampányszerű használata jelentheti például különböző események támogatását is.
Konferenciák, rendezvények, koncertek, vagy akár tévéműsorok közös követését is lehetővé teszi az, ha hashtag-eken keresztül szűrjük és csoportosítjuk a tartalmakat. Például: #forma1, #marketingkonf, stb.

De hashtag-et egy helynél is lehet használni. #MomPark, #ArkadPecs, #RGstudio… ilyen hashtag-ek szintén szolgálhatnak üzleti célokat.

Hogyan ne?

Ha láttál már hashtag-eket például Instagramban, akkor néhány képnél feltűnhet, hogy 20-30 hashtag van egymás után.
Ez talán nem a legpraktikusabb. Kellenek a hashtag-ek, de túlzásokba nem kell esni.

Összességében ez egy hasznos funkció lesz azoknak, akik jól használják, mert újabb emberekhez juttathatják el a kommunikációt.
Éppen ezért örülök annak, hogy a Facebookon is fogunk tudni értelmesen címkézni.

Neked hogy tetszik, használni fogod?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük