9 tipp: Hogyan használják a cégek az új borítófotót a Facebookon?

Használd ki Te is a Facebook borítófotókban rejlő lehetőségeket!

Használd ki Te is a Facebook borítófotókban rejlő lehetőségeket!

Mióta egyszerűsödtek a borítófotó szabályok a Facebookon, a cégeknek több lehetőségük van arra, hogy marketingre használják a borító fotót.
Szinte csak arra kell figyelni, hogy a szöveg 20%-nál kisebb helyet foglaljon el, ezen felül azonban nagyon sok lehetőség van, aminek a bemutatására a SocialMedia Examiner készített egy gyűjteményt, amit bemutatunk nektek.

1. Kép és call to action

Facebook borítófotó tipp

A nagy, bizalomnövelő kép mindig jó, de ami ebben a borítófotóban előny az a call to action vagyis a cselekvésre szólítás.
Nyomd meg a lájkot és kérj értesítést! Mondja a kép, ez pedig elég fontos egy Facebook oldalnál.

2. Hangulatos képmontázs

A sok kicsi kép egyenként képes arra, hogy megragadja a figyelmet, a logó mellett megjelenő felirat pedig egyben ígér és felkelti az érdeklődést.

A sok kicsi kép egyenként képes arra, hogy megragadja a figyelmet, a logó mellett megjelenő felirat pedig egyben ígér és felkelti az érdeklődést.

3. A nagy nyíl

A borítófotóra rakott nyíl oda irányítja a figyelmet, ami Neked fontos. Készíts egy jó alkalmazást, és egy nyíllal emeld ki, hogy minél többen használják, ahogy ez a mintában is látszik!

A borítófotóra rakott nyíl oda irányítja a figyelmet, ami Neked fontos.
Készíts egy jó alkalmazást, és egy nyíllal emeld ki, hogy minél többen használják, ahogy ez a mintában is látszik!

4. Telefonszám a képen

Egy rövid szöveg, ami elmondja a látogatóknak, hogy mivel foglalkozol, és egy telefonszám, amit rögtön hívhatnak is ha meggyőzted őket. Ráadásul a borító fotó elkészítéséhez a Pagemodo ingyenes alkalmazását használták, vagyis akár ingyen is készíthetsz magadnak hasonlót.

Egy rövid szöveg, ami elmondja a látogatóknak, hogy mivel foglalkozol, és egy telefonszám, amit rögtön hívhatnak is ha meggyőzted őket. Ráadásul a borító fotó elkészítéséhez a Pagemodo ingyenes alkalmazását használták, vagyis akár ingyen is készíthetsz magadnak hasonlót.

5. Egy jó kép mindent visz, akár szöveg nélkül is

Nem kell feltétlenül szöveg egy borító fotóra. Egy olyan kép, ami hangulatos és megragadja a figyelmet, sokszor önmagában is elég.

Nem kell feltétlenül szöveg egy borító fotóra.
Egy olyan kép, ami hangulatos és megragadja a figyelmet, sokszor önmagában is elég.

6. A cuki kép

A cuki kép a borító fotón is jól mutat, de ilyet csak akkor alkalmazz, ha passzol az oldalad témájához, ahogy ez a mintában látszik.

A cuki kép a borító fotón is jól mutat, de ilyet csak akkor alkalmazz, ha passzol az oldalad témájához, ahogy ez a mintában látszik.

7. Webcím a borítófotón

A borítófotón már szerepelhet a webcím, amit bátran rakj ki, ha szeretnéd a nevét megismertetni a Facebook oldalad látogatóival. Brandépítés és forgalomirányítás egyben.

A borítófotón már szerepelhet a webcím, amit bátran rakj ki, ha szeretnéd a nevét megismertetni a Facebook oldalad látogatóival.
Brandépítés és forgalomirányítás egyben.

8. A minimalista

A képnek nem kell feltétlenül képet tartalmazni. Egy egyszerű felhívás is elég, ami a legfontosabb elemet emeli ki a Facebook oldaladon. Itt például a webinárt.

A képnek nem kell feltétlenül képet tartalmazni.
Egy egyszerű felhívás is elég, ami a legfontosabb elemet emeli ki a Facebook oldaladon. Itt például a webinárt.

9. Emelj ki egy témát a borítófotón

Talán a 20%-os szabályt megsérti, de az ötlet jó: egy fontos témát akár a borító fotón is kiemelhetsz egy kis keretben.

Talán a 20%-os szabályt megsérti, de az ötlet jó: egy fontos témát akár a borító fotón is kiemelhetsz egy kis keretben.

Hogy tetszenek ezek az ötletek?
Ha tudsz hasonlóan jókat, oszd meg velünk a hozzászólások között!
Ha pedig használhatónak találtad a cikket, nyomj egy lájkot, hogy eljusson azokhoz, akiknek fontos!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)