Új hirdetés földrajzi címmel rendelkező Facebook oldalaknak

Új Facebook hirdetés: promote page

Új hirdetés földrajzi címmel rendelkező Facebook oldalaknak
Új hirdetés földrajzi címmel rendelkező Facebook oldalaknak

A promote post sikerén felbátorodva újabb egyszerűsített hirdetési megoldást indított útjára a Facebook, amiről pár hónapja már írtam, de most kezdik szélesebb körben is bevezetni.

A promote page hirdetést a borító fotód fölött az admin panel bal alsó sarkában lehet elindítani.
Ezen a felületen csak egy választási lehetőség van: a költségkeretet tudod beállítani. Ha rákattintasz a Promote Page gombra, bejön egy újabb felület, ahol még pár apróságon tudsz változtatni. Be tudod állítani, hogy:

  • mi legyen a költségkeret,
  • milyen közönségnek jelenjen meg,
  • melyik hirdetési fiókodban fusson,
  • és azt, hogy milyen pénznemben fizetsz, de ezt csak az első alkalommal.

A promote post-hoz hasonlóan a célzási lehetőségek itt is korlátozottak:

  • Emberek az országban
  • Emberek a régióban
  • Emberek a város közelében
Első alkalommal egy figyelmeztető ablak is megjelenik. A hirdetés indításnál a költségkeretet tudjuk először kiválasztani.
Első alkalommal egy figyelmeztető ablak is megjelenik. A hirdetés indításnál a költségkeretet tudjuk először kiválasztani.

Ami azt is jelenti egyben, hogy csak olyan oldalakat lehet ezzel a fajta promócióval népszerűsíteni, amikhez van  (földrajzi) cím beállítva. Ha nincsen cím beállítva, ez a hirdetési típus nem érhető el, ahogy akkor sem, ha nincs az oldalnak logója.
Vagyis olyan oldalakhoz, amik általánosak, és nem köthetők helyhez, nem alkalmazható ez a megoldás.

A beállításoknál közönséget, és költségkeretet választhatunk, illetve egy előnézetet is kapunk a hirdetésről.
A beállításoknál közönséget, és költségkeretet választhatunk, illetve egy előnézetet is kapunk a hirdetésről.

A célzás, a költségkeret beállítása és a hirdetés elindítás után két dolog változik.
Egyrészt az admin panelen látunk egy rövid statisztikát, másrészt a hirdetés kezelőben létrejön egy új kampány három hirdetéssel:

  • hirdetés ami a választott földrajzi célzásnak megjelenik és az asztali hirdetési felületein a Facebooknak
  • hirdetés ami a választott földrajzi célzással, ami a mobil hírfolyamban jelenik meg
  • szponzorált történet, ami a választott földrajzi célzással jelenik meg a hírfolyamban

Természetesen mindegyik hirdetés azoknak jelenik meg, akik még nem lájkolták az oldalunkat.

A hirdetés indítás után egy egyszerű statisztika jelenik meg a létrehozás helyén. A rajongóinkat a ceruzára kattintva érhetjük el ezentúl.
A hirdetés indítás után egy egyszerű statisztika jelenik meg a létrehozás helyén.
A rajongóinkat a ceruzára kattintva érhetjük el ezentúl.

A fizetés a Promote Page hirdetési típusnál nem átkattintási alapon megy.
Napi költségkeretet tudunk beállítani, amit oCPM alapn költ el, vagyis minden 1000 megjelenésért fizetünk, de olyan embereknek igyekszik megmutatni a hirdetést, akik hajlandóak lájkolni.

A hirdetés kinézetét korlátozottan tudod befolyásolni, ugyanis a kép az oldalad logója lesz, a Cégről röviden / Company overview blokk első fele. Vagyis ha más szöveget akarsz, ezt kell megváltoztatnod.

A Promote Page leállítása történhet a hirdetés kezelőből is, de az admin panelen a ceruzára kattintva is szüneteltetheted ezt a hirdetést.
A Facebookon itt és itt olvashattok részletesebben erről a hirdetési típusról.

Hova lettek a rajongók?

Szemfülesebbek már észrevették, hogy az új hirdetés típus létrehozófelülete és a statisztika ott jelenik meg, ahol korábban az utolsó rajongókat láthattuk.
Ezt a listát ezentúl is el lehet érni, de ehhez kicsit többet kell kattintani.

Az új rajongók listája nem tűnt el, de többet kell érte kattintani.
Az új rajongók listája nem tűnt el, de többet kell érte kattintani.

 

Ismét egy egyszerű és gyorsan kezelhető hirdetési megoldást kaptunk a Facebooktól, aminek az eredményeiről majd be fogunk számolni.
Mindenesetre az érdekes, hogy a Facebook oldalak admin paneljén lassan több a hirdetéssel kapcsolatos felület, mint a többi.
Szinte hirdetőgép lett az oldalunk.

Ha többet szeretnél tudni erről a hirdetésről, vagy általában a hirdetésekkel elérhető eredményekről, gyere el a Közösségi konditerem Facebook hirdetések tréningjeire!

Neked hogy tetszik, ki fogod próbálni?

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük