Facebook oldal engagement rate

Facebook aktivitás iparáganként és oldal méret szerint

Facebook oldal engagement rate
Az oldalak rajongóinak aktivitása eltérő, de ebben a méret és az iparági is szerepet játszhat.

Nagyon fontos a Facebookon, hogy aktivizáljuk a rajongókat, azonban azt jó tudni, hogy az aktivitás, illetve az aktivizálhatóság „szintje” nagyon eltérő.

A célcsoport a téma, és az oldal nagyság is meghatározza azt, hogy egy oldal milyen aktivitást várhat el a rajongóitól.

A Socialbakers cikke két szempontot is megmutat.
Az egyik az oldal nagyság szerinti aktivitási arány (engagement rate).
E szerint a legaktívabbak (2013 januárban) a 10.000 rajongó alatti oldlak rajongói voltak, utána már drasztikusan csökkent az aktivitási arány.

Facebook oldal aktivitási arány (engagement rate) iparág szerint
Facebook oldal aktivitási arány (engagement rate) iparág szerint

Persze ez egy nagyon nagy átlagolás rengeteg különböző oldal eredményeiből, de még is érdekes látni a csökkenést.
Egyébként a tapasztalataink szerint 10.000 rajongó alatt is ez a jellemző, vagyis minél kiesebb egy oldal, általában annál nagyobb az aktivitása

Aktivitás iparáganként

Perszer a téma és a témát vonzó célcsoport is nagyon befolyásolja, hogy milyen aktivitás érhetünk el.
A cikkből kiderül például, hogy az autóipar rajongói a legaktívabbak, utána ez szépen csökken.

Aktivitási arány terület szerint
Aktivitási arány terület szerint

Persze ez is sok különböző oldal eredményei alapján születő eredmény.
De ettől függetlenül érdemes elgondolkodni, hogy az iparági átlaghoz képest hogyan szereplünk.

Az aktivitás csapda

Először is mi az aktivitás?
A Socialbakers és a nemzetközi elemzések aktivitási arány alatt nem a Facebook Talking About This mutatóját használják általában, hanem egy egyszerű képletet:

A napi lájkok, hozzászólások és megosztások összege elosztva az adott napi rajongók számával, és ez megszorozva százzal.

Általában azért ezt használják, mert ez könnyen számolható és mérhető idegen oldalaknál is.

Azonban van egy fontos dolog amivel ez a képlet nem számol.
Sok esetben fontos szempont az, hogy mekkora forgalmat viszel át a weboldaladra.
Ez pedig nincs benne ebbe a képletbe, ahogy a Facebook Talking About számításában sem jelenik meg.
Te viszont tudj róla, hogy ez legalább olyan fontos szempont, mint a Facebookon belüli aktivitás.

Egyébként a Te Facebook oldalad megfelel az iparági átlagnak, vagy a statisztikában megjelenő méret kategória aktivitásnak?
Írd meg a hozzászólások között!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük