Facebook mobilhirdetések terjedése

fbtippek-mobil-2A Kenshoo Social által készített kutatásból megismerhetjük, hogy mi változott a Facebook mobilhirdetések piacán, milyen teljesítménnyel jelennek meg. A kutatás 2012. novemberi és decemberi adatokra épül, amikor is több mint 2 millió Facebook hirdetésre kattintottak és ezek konverziót is produkáltak.

Pénzügyi szolgáltatások, software-ek, játékok, szórakozás és utazás… minden területet figyelembe vettek. A lényeg, hogy a középpontban a telefonok, és a tabletek állnak.

Mobil vagy PC

Facebook hirdetések célzása esetén már 20,3 % mobilra célzott, míg a közel 80 %-a hirdetéseknek továbbra is a hagyományos személyi számítógépet használók felé céloz.

Mobil vs. asztali

Facebook hirdetések 20,3 %-a mobilra célzott

A költségek…

A hirdetésekre történő kattintás költsége értelemszerűen a mobilhirdetéseknél még magasabb, de ha még jobban elterjed ezeknek az eszközöknek a jelentősége, akkor már igazán versenyben lesz az asztali számítógépekkel.
Mit is jelent ez a költség?

Az átkattintási költség átlagosan 0,81 dollár, de a mobilhirdetések esetén 1,38 dollár.

Android vs. iOs

Ha mobilkészülékekről van szó, fontos szót ejteni az operációs rendszerről is. A két nagy versenytársat összehasonlítva elmondhatjuk, hogy az Apple uralja a tablet piacot, 97%: 3% az Apple javára. Viszont a mobilok piacán az Android nyújt több lehetőséget, így ott ő a nyerő, 71 %-kal.

Ezek az adatok az amerikai piacra jellemzőek, de hamarosan nálunk is bekövetkeznek, ami késik, nem múlik. Addig is, olvass már tanácsot arról, hogy mikor NE hirdess mobilra! Kattints ide!

Facebooktippek
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)