12 Facebook kommunikáció tipp

12 tipp a sikeres közösségi kommunikáció érdekében

12 Facebook kommunikáció tippEgy igazán terjedelmes tippsorozatot találtunk a Social media examiner oldalon, bízunk benne, hogy nektek is hasznotokra válik majd az a 26 (!) ötlet és ajánlás, ami a sikeres közösségi kommunikáció érdekében született. Mivel jó hosszú az eredeti cikk, ezért most 12 tippel kezdünk, de hamarosan következik a maradék 14 is.

Kíváncsiak vagytok rá hogyan lehetséges egyszerre megfelelni az elvárt közösségi etikettnek, és megfelelően menedzselni a különböző közösségeket?

Válaszolj!
Adj megfelelő információt a kérdésekre!

1. Válaszolj!

Ahogy folyamatosan nő a különböző közösségi oldalak száma már nem elég időnként posztolni egyet, ennél nagyobb aktivitásra van szükség a cégek részéről. Egy amerikai felmérés szerint a vállalatok 83 %-a mindig foglalkozik a neki feltett kérdésekkel és beérkező panaszokkal. A megkérdezettek 54 %-a ráadásul azt mondta, hogy rendszeresen és aktívan beszélgetnek vásárlóikkal a különböző online felületeken.
És te hogy állsz ezzel? Elkerülöd vagy megválaszolod a kérdéseket?

2. A látogatókat a közösségi médián keresztül vidd a weboldaladra.

Ha Facebook vagy egyéb más közösségi kommunikációról van szó, gyakran pont a legfontosabbat felejtjük el, mégpedig, hogy a cél a saját weboldalra való forgalom irányítása lenne.
Kevés az a vásárló, aki nem ismeri még a terméket vagy szolgáltatást, amit árulsz és elsőre a weboldalról rendeli meg. A közösségi média viszont felhívja a figyelmét egy ajánlatra, onnan a weboldalra mehet, ahol további információkat talál a termékről. Persze meg is kell győzni arról, hogy a te kínálatod valóban jobb, mint a konkurenciáé. Pár jó tanács ebben az ügyben:

  • Informáld az érdeklődőket
  • Kommunikálj velük (válaszolj a kommentekre, posztokra…)
  • A lehető leggyorsabban válaszolj, hogy érezzék, fontos a véleményük.

3. Hangoztasd, hogyan használják mások a terméked vagy szolgáltatásodat

Miután okos közösségi kommunikátorként úgyis követed, hogy vásárlóid miket posztolnak, látod, ha valaki jól (vagy rosszul) vélekedik termékedről. Oszd meg mások véleményét! Add tovább, hogy szeretnek, ezt ők is értékelik, és máskor is lelkesen megosztják majd élményeiket, véleményüket.  Sok cég hatékony marketingeszközként használja a vásárlói vélemények megosztását, az amerikai IdeaPaint például a posztok és kommentek mellett a vásárlóktól beérkező fotókat is közzéteszi, és sikersztoriként könyveli el. „Sokkal jobban szeretünk ügyfeleinkről és arról beszélni, hogy ők hogyan használják termékeinket, mint ha csak magunkról beszélnénk” – vallja a cég.
Te hogy bánsz a vásárlói véleményekkel? Megkérdezed őket egyáltalán?

Döntsd el te, hogy melyik irányba mész!
Döntsd el te, hogy melyik irányba mész!

4. Oszd meg és uralkodj

A terméked vagy szolgáltatásod típusától függően akár több Facebook vagy Twitter oldalra is szükséged lehet. Ezt alkalmazza például a Mars, aki többek közt a Marsot, a Snickerst vagy az M&M’s-et gyártja. Kihasználta a közösségi oldal nyújtotta lehetőséget, és termékei számára külön Facebook oldalakat hozott létre, így mindegyik nevében külön folytathat kommunikációt.
Neked is többféle terméked van, aminek akár külön márkanevet is adtál? Fontold meg a Mars taktikáját, és gyűjtsd külön márkáid rajongóit.

5. Csalj ki válaszokat

Ezerszer hallottuk már, a könyökünkön folyik ki, hogy a közösségi média lényege az elköteleződés. Olyan rajongókat szeretnénk találni, akik aktív tagokká válnak, de mégis mi lehet az igazán hatékony stratégia?  Egy vélemény szerint a közösségi kampányoknak olyan kérdéseket kell a rajongók felé célozni, ami megállítja és reagálásra, válaszra készteti őket. Gondolj vissza a korábban közzé tett posztokra és kérdésekre, melyik generálta a legnagyobb forgalmat visszajelzést? Lapozz vissza, nézd meg a témát, és olyat adj a közösségnek, amire korábban is szívesen reagáltak.

6. Rajongók és követők. Valóban?

Valaki biztos mondta neked egyszer, hogy a közösségi marketing kulcsa, hogy minél több rajongód és követőd legyen. Azóta eltelt némi idő, a számok jelentenek valamit, nem?
Hidd el, az emberek nem azért élnek a földön, hogy a cégedet kövessék a Twitteren vagy belájkoljanak a Facebookon, olvassák a blogodat vagy megnézzék a videóidat. Minden a magyarázaton múlik: ha sikerül a rajongóknak olyan tartalmat kínálnod, amire reagálnak, és megosztják, akkor nyert ügyed van. Akik viszont elfeledkeznek a vásárlók igényeiről, és nem relevánsak, elbuknak.

Időről- időre gondold át a tartalmi struktúrát!
Időről- időre gondold át a tartalmi stratégiát!

7. Időről- időre generálj új tartalmi stratégiát!

Tegyük fel, hogy a csapatod összeült három hónappal ezelőtt, és létrehozta azt a tartalmi stratégiát, amely a 2012-es évet végigvezeti. És a Google Analytics és a demográfiai jelentések az elmúlt hetekben mind jól néztek ki. Vége a történetnek? Ne olyan gyorsan. A közösség is mozog, és reagál arra, ami tegnap történt, vagy ami még jobb, ami holnap fog.
Rich Brooks írja: „A kulcsszó elemzés és a szociális média demográfiai elemzése csak elviszi az időt. Idővel változtatni, fejleszteni kell a tartalmi stratégiát az alapján, ami ebben az iparágban, a közönséggel és a világban körülöttünk folyik. ”
Gyakran vizsgáld felül a tartalomra vonatkozó stratégiádat és legyél rugalmas, hogy mit és mikor posztolsz.

8. A becsületesség még mindig az egyik legjobb politika

Deborah Ng írja: „A közösséged tagjai egy csomó időt fektetnek be a márkádba. Jössz nekik annyival, hogy egyenlő félként kezeled őket, és hogy őszinte vagy velük. „

Deborah három nagyon jó gyakorlatot ajánl, hogy átláthatóbb legyél a közösségeddel:

  • Ha nem vagy biztos abban, hogyan reagálnak valamire, vagy nem tudod, hogy neked is szabad-e foglalkozni a problémával, beszéld meg a csapattal, de először a feletteseddel.
  • A kritikát és pletykát is kezelni kell, anélkül, hogy a szőnyeg alá söpörnénk.
  • Válaszolj a kérdésekre őszintén. Időnként előfordulhat, hogy felmerül olyan információ, amely helyzetet orvosolni kell.

9. A találékonyság emlékezetes

A Phil Mershon cikke a kreatív közösségi média marketing esettanulmányokról, ami megmutatja, hogy hét vállalat hogyan használta a találékonyságot arra, hogy emlékezetes közösségi tapasztalatokat hozzon létre.

A nyolc legfontosabb tanulságot is levonhatjuk ezektől a vállalkozásoktól:

  • Használj fényképeket és videókat.
  • Mutasd meg ügyfeleidnek magadat.
  • Engedélyezd a társadalmi megosztást az összes tartalomra vonatkozóan.
  • Google + hatással lesz keresési eredményeidre.
  • YouTube sokkal fejlettebb, mint esetleg gondolnánk.
  • Optimalizáld a mobil tartalomolvasót.
  • Adj egy okot, hogy az emberek részt vegyenek.
  • Gondolj az iparágad a LinkedIn csoportban való részvételére, amely hiánypótló is lehet.
Csalj elő egy mosolyt rajongóidból!
Csalj elő egy mosolyt rajongóidból!

10. A viccelődés jó ízlésre vall!

Jason Miller javaslata az, hogy használjuk a humort a közösségi média tevékenységünkben. Mint mondja, „Humor egy nagyszerű módja lehet annak, hogy az emberek figyelmét felkeltsük.” De a humor is egy kicsit trükkös.
Jason írja: „A célpiacot mindig át kell gondolni. Üzemi tesztek és a fókuszcsoportok alkalmasak arra, hogy összegyűjtsük a visszajelzéseket. Próbálkozz meg egy online kérdőívvel, hogy teszteld a humorod, mielőtt egy belső közönségnek adod elő. A vígjátékok szubjektívak, így nem várható, hogy mindenkinek a kedvére fogsz tenni ezekkel. „

11. Indíts egy jó tartalommal

Első lépésként egy új platform? Még teszteled a vizet, hogy vajon ez a megfelelő hely az vállalkozásod számára?
Az egyik javaslat, ahogy sok másik tapasztalt szociális média marketinges is mondaná, hogy a kapun rengeteg jó tartalom jön ki, aknázd ki ezeket, mielőtt az új jelenlét előmozdításába kezdesz.
Tegyük fel, hogy a blogod, fényes és új. Várd meg, amíg van egy tiszteletre méltó számú,  jó minőségű cikked (pl. 3-5 alaposan kutatott és jól megírt cikknek).

12. Használd ki a hálózatot!

Közösségi vezetőknek tudniuk kell, mi minden történik a saját hálózatukon belül. Még ha nem is te vagy a Twitter vezetője, például, ha van egy jó, kommunikatív ötleted, amelyet meg is osztasz, az magában foglalja a cégedet és az iparágadat is. Ezen a ponton, a társadalmi platformok kéz a kézben egymással dolgoznak.
Beszélgetések szabadon áramolhat az egyik hálózatról a másikra, és annak érdekében, hogy ez hatékony legyen, képesnek kell lenniük a társadalmi közösségek vezetőinek, hogy felerősítsék a hálózataikat.

Folytatás jövő héten…

Érdekel a maradék 14 tipp is? Látogass vissza jövő héten, amikor is további tippeket kaphatsz a sikeres közösségi kommunikációról!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük