Az elérés generátor: Reach generator a Facebookon

A Facebook újdonságait bemutató cikksorozatunk utolsó részéhez érkeztünk (előzők itt: Timeline és oldalak, Offers, Prémium hirdetés).
Be kell hogy valljam egy olyan részhez amit bár értek, de még nem látom át, hogyan fog működni a gyakorlatban. Éppen ezért nyúltam segítségül ismét a ThinkDigital kiadványához, ahol ékes magyarsággal magyarázzák el nekünk ezt az új funkciót.

De először is gondoljuk végig mi a legnagyobb gondja az oldalaknak?
Ha nem érik el a rajongókat.
Már pedig ez nagyon gyakran van így.
A Facebook megerősítetten, hogy mindössze a rajongók 16%-a találkozik heti szinten az oldal posztjaival.
Megdöbbentően kicsi szám de sajnos a tapasztalataink is ezt támasztják alá.

Éppen ezért jelentette be a Facebook február 29-én az új prémium marketing eszközét, a Reach generatort. Ez biztosítja majd, hogy a rajongók találkozzanak a márkaoldal eseményeivel.

Reach generator: érd el rajongóid 75%-át!

A Facebook belső kutatásai szerint a rajongók kétszer többet költenek a nem rajongóknál. A már régóta ismert adatok szerint egy átlagos page post-tal a rajongók 16%-a érhető el.
A Reach generator garantálja, hogy havi szinten a rajongóid 75%-át eléred, valamint heti szinten a rajongóid 50%-ához eljut a kívánt üzeneted, mindez nagyon egyszerű módon.

Elérés generátor a Facebookon
Bejegyzésből szponzortál történet: Reach generátor

A rajongóid kiemelt sponsored story-ként találkoznak minden egyes page post-oddal, a hírfolyam oldal jobb oldali sávjában, illetve a számítógépük, valamint mobil eszközük news feed-jében.

A Reach generator előnyei:

  • elérded a rajongóid 75%-át (havi szinten)
  • megduplázhatod a bevonódás mértékét a közösségi hatások segítségével (like-olás, hozzászólás, megosztás)
  • minderről egy személyre szabott havi riportban is meggyőződhetsz, ami tartalmazza a megjelenéseken (organikus) kívül a közösségi eredményeket (engagement) és a márka nyomonkövetését.
Reach generator
Reach generátor előtt és után. Kicsit TV shopos, de jól hangzik.

Ez nagyon jól hangzik, két problémás dolog van csak. Az egyik a szöveg elején a „prémium marketing eszköz” kifejezés, a másik pedig ez a sor:

„A Reach generator csak bizonyos oldalak esetében lesz elérhető, bizonyos feltételek megléte esetén.”

Mi lesz a különbség gyakorlatban egy sima prémium hirdetés és a Reach generator között?
Egyelőre még nem tiszta.
Talán az, hogy a prémium hirdetéseket egyesével lehet megrendelni a Facebook helyi ügynökségén keresztül, míg a Reach generator automatikusan kirakja szponzorált történetként a hirdetéseidet.

Még nem tiszta, de utána fogok járni.
Addig is írd meg a véleményed, hogy tetszik ez az újdonság, és szokás szerint: lájkolj, pluszegyelj, oszd meg, hogy nekünk is generálódjon egy kis reach-ünk! 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük