A Nagy Testvér megszületett: Google a neve

Google ezentúl minden olyan adatot, amit a különböző szolgáltatásaiba viszel be magadról, vagy a használat során generálsz, felhasznál a többi szolgáltatásaiba.
Tulajdonképpen egy adatbázisban lesznek a kereséseid, a levelezéseid, a megnézett videók, a kedvenc helyeid, a találkozóid… minden információ, ami rólad tudható.

Egy egyszerű egyszerűsítés

A Google egyszerüsítette az adatvédelmi szabályzatát, az eddigi 70 különböző szabályzat helyett már csak egy lesz érvényben március 1-től. Ami ráadásul elég rövid.
Ennek örülhetnénk, de legfontosabb változás nem ez.

Március egytől ugyanis az összes Google szolgáltatás, amit a Google fiókunkkal használunk közösen fogja használni az adatainkat, információinkat, tartalmunkat.

Google+, Gmail, Naptár, Helyek, YouTube, keresés, Android, AdWords… mindegy mit használsz, a többi szolgáltatás is használni fogja az adatokat.

Bárhol adod meg az adatod, a Google mindenhol használni fogja.

Bárhol adod meg az adatod, a Google mindenhol használni fogja.

A Google célja az, hogy jobb szolgáltatást, jobb élményt nyújtson.

  • Olyan keresési találatokat kapj, amik igazán Neked valók.
  • Olyan éttermi, utazási ajánlatokat, amik biztosan érdekelnek.
  • Olyan hirdetéseket, amik Neked lettek kitalálva (és amikre gyakrabban kattintasz, ezzel több bevételt generálva a hirdetőnek és a Google-nek).

Elvileg ez mind szép és jó, a cél dicséretes.
De ennek az az ára, hogy tulajdonképpen minden egy adatbázisban lesz rólad.

Persze a Google eddig is nagyon pontosan tudott téged azonosítani, lásd a Facebook és Google mindent tudnak rólunk cikket!

Mostantól ez még inkább így les:z a Google nyíltan vállalja, hogy összekapcsol rólad minden információt, amit az ő rendszerében ( tulajdonképpen a fél interneten) megtalálható.

A Google ezzel a jópofa videóval mutatja be a változásokat:

 

Egyik oldalon az élmény és a személyre szabott szolgáltatások, másik oldalon egy nagy kérdőjel a személyes adatok biztonsága terén, no meg számos összeskövés elmélet alapja…

Öröm, vagy ijedtség? Ti hogy gondoltok erre?

Írjátok meg a bejegyzések között, a cikket pedig lájokjátok, pluszegyljétek és osszátok meg, hogy mindenki tudjon erről, hiszen ez rendkívül fontos információ!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)