Nincs olyan, hogy Facebook marketing

Mint ahogy nincs e-mail marketing se keresőmarketing, se linkmarketing.
Legalább is nem szabad úgy gondolnod az egyes eszközeidre, mint önálló elemek, amiket önmagukban használsz a többitől függetlenül.

Mindegyik a nagy egész része, mindegyik hatással van egymásra, és ha csak egyet használsz óriási hibát követhetsz el, valószínűleg komoly bevételtől fogsz elesni. (Más kérdés, hogy néhány eszközt nem is tudsz nem használni, maximum rosszul.)

Marketing eszközök: együtt, egymásért

Bemutatom a Cukor nélkül webáruház példáján keresztül, hogy mire gondolok.

A webáruházban – természetesen a Google Analyitcsben is – követjük az eladásokat (célokkal).
Így nem csak az eladások tényét, de a forrásokat is meg tudjuk nézni.

Így már régóta tudjuk, hogy a vásárlások mekkora aránya származik a Google keresőből érkezők köréből (keresőoptimalizálás), mekkora része jön hivatkozások közül (linkmarketing), és mekkora része a Facebookból (közösségi marketing).

Például egy időszakot vizsgálva ezek az adatok jöttek ki:

Vásárlások különböző forrásokból
Ennyi helyről jöttek a vásárlások

Ha csak ennyit látunk, akkor azt is gondolhatnánk, hogy teljesen felesleges e-mail marketinggel foglalkozni, vagy közösségi marketinggel, inkább jól meg kellene tolni a linkmarketinget meg a keresőoptimalizálást, mennyivel hatékonyabb igaz?

De nézzünk egy kicsit a mélyére az adatoknak!

Ezt már megtehetjük, hiszen a Google Analytics legújabb frissítése óta meg tudjuk nézni, hogy hogyan támogatják egymást a különböző források.

Rögtön kiderül, ha csak megnézzük a többcsatornás csatornás célútvonal elemzését, hogy nem ennyire egyszerű az ügy.

Ebből látjuk, hogy a 147 vásárlásból 63 volt, amelyik olyan volt, hogy egy vásárlónak több impulzus kellett ahhoz, hogy vásároljon.
De nézzük meg, hogy mennyivel több!

Kigyűjtöttem ide néhány érdekes útvonalat, ahol azt látjátok, hogy 2-3-4-sőt, akár 10-15 impulzus kell valakinek ahhoz, hogy végre meggyőzzük, hogy vásárló legyen.
Az impulzusok útvonala pedig teljesen változatos.

Több csatorna eredménye az online marketingben
Néhány vásárlás a 63-ból. Vajon vásároltak volna akkor is, ha csak az egyik online marketing csatornán érjük el őket?

 

Van aki csak a Google keresőből jött be (ugye a keresőoptimalizálás), van akit viszont a Facebookon, a Google keresőben és e-mailben is el kellett érnünk, hogy vásároljon.

Vajon mennyi vásárlástól estünk volna el, ha nem küldünk e-maileket, vagy ha nem kommunikálunk a Facebookon?

Mit gondolsz, van önálló elemként gondolni egy-egy online marketing eszközre?
Vagy a sok „egyéb” típusú forrást elnézve, van értelme csak online marketingben gondolkodni? Nem lehet, hogy ez is csak egy eleme A marketingnek?

Te mennyi csatornán kommunikálsz?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük