Ma a magyar felhasználók is megkapták a Messenger új verzióját, amiben megjelent a Messenger Day funkció. Az, amit második termékében koppint a Facebook a Snapchatről.
Hiszen néhány hete Instagramnál jelentek meg azok a mindössze 24 óráig élő, folyamatba szervezett üzenetek, amiket a Snapchat már nagyon régóta használ.
Azonban egy új funkciónál több minden történt a Messengerbe, hiszen teljesen átalakult a felülete.
Megjelent a menüsorába (a hívások mellett) egy nagy gomb, amivel könnyedén lehet videót és fotót készíteni.
Olyan fotót és videót, amit aztán felcicomázhatunk kedvünkre ahhoz, hogy megosszuk az ismerőseinkkel. Rajzolhatunk rá, írhatunk, használhatunk matricákat, szóval csak a képzeletünk (és a jóízlésünk) szab határt a kreativitásunknak. A végén pedig eldönthetjük, hogy az elkészült művet publikáljuk a Napunkhoz, ahol csak 24 órán át lesz elérhető, esetleg elküldjük valamelyik ismerősünknek, vagy csak lementjük a telefonunkra.
A pillangó előbújt a bábjából
A korábbi egyszerű Facebook chatből a Messenger ma egy minden igényt kielégítő üzenetküldő és üzenet megosztó alkalmazás lett. Ahol már nem a szöveges üzenet van a fókuszban, hanem a korunk igényeinek megfelelően feltuningolt vizuális tartalom.
De ennél fontosabb a kommunikáció módja, felcicomázott képeket Facebookon is tudunk készíteni, a Messenger Day-hez hasonló funkció pedig Instagramon és Snapchat-en is van. Még is típusú felhasználóknak szólnak a Messenger újdonságai.
Olyanoknak, akinek például nincs kedve Facebookon a nagyvilággal megosztani az élményeit. Vagy olyanoknak, akiknek nem jön be az Instagram lifestyle stílusa, és nem tudnak követőket gyűjteni. Esetleg azoknak, akik nem tudják átérezni a Snapchat érzést. Persze ne felejtsük el azokat se, akik már évek óta a Messengert használják a privát kommunikációban, és néha az üzleti e-mailek helyett is.
Összességében az új Messenger jól illeszkedik a közösségi hálózatok következő generációját képviselő megoldások sorába.
Itt az alap a kapcsolattartás az ismerősökkel. Nem a lájkok és a publicitás a cél, hanem az, hogy a számunkra legfontosabbakkal osszuk meg az élményeinket, és csak velük.
A Facebook így négy eltérő logikájú és célú közösségi média platformban is vezető szerepet játszik, hiszen a Facebook, az Instagram, a Messenger és a Whatsapp mind a kapcsolattartásról szólnak, de a fókusz mindegyiknél különböző.
Közben persze a háttérben is nagy változások vannak, hiszen a Messenger Code-dal, a botokkal, és az egyéb üzenetküldési funkciókkal a cégek is új csatornát kaptak a célcsoportjukhoz.
A Messenger átalakulása jól illeszkedik a Facebook stratégiájába.
Kérdés, hogy a felhasználók mit fognak hozzá szólni. Mit gondoltok?