A Facebook jelenlét egyre fontosabb a cégeknek.
Az egyre jobb megoldások a Facebook oldalakon, az egyre pontosabb hirdetések és persze az egyre több idő, amit az emberek a közösségi hálózaton eltöltenek, szinte megkerülhetetlenné teszik ezt a platformot.
Ráadásul a Facebook is egyre jobban ráerősít.
A Facebook már úgy hivatkozik a Facebook oldalakra, hogy ez az igazi megoldás a cégeknek, ha mobilon akarnak kommunikálni.
Amibe van is valami, hiszen egy weboldal elkészítése és karbantartása, még ha egyszerű is technikailag, sok időt, energiát és költséget igényel. Ha igazán jó mobil weboldalt szeretnénk, az még bonyolultabbá teszi a dolgot.
Ráadásul ez csak az egyik része a jelenlétnek.
A Facebook már „megóv” miket attól is, hogy feliratkoztató landing page-eket csináljunk, erre ott vannak a Lead hirdetések.
Sőt, egyszerűbb mobil alkalmazások, vagy kampány oldalakhoz sem kell kimennünk már a rendszerből, az ilyenek helyét a Canvas (Vászon) posztok és hirdetések vehetik át.
Mindezek pedig remek remarketing megoldásokkal vannak fűszerezve.
Valaki blogolni akar? Ott vannak a jegyzetek.
Videót szeretne publikálni? Ehhez sem kell saját felület vagy YouTube, a Facebook ebben is fejlődik.
Úgy tűnik, házon belül (mármint Facebookon belül), minden funkciót megkap az a cég, akik csak egyszerűbb kommunikációs célokra, esetleg adatbázis építésre használná a weboldalát.
Ezek után szükség van egyáltalán weboldalra?
A kérdésre van egy egyszerű válaszom és egy igaz.
Az egyszerű: igen.
Mindenkinek szüksége van weboldalra, sőt, minden cégnek egy olyan weboldalra van szüksége, amin van blog. De ezen felül még egy-két landing page is jól jöhet.
Egy weboldal olyan nagy szabadságfokot ad, és olyan jó hátteret tud biztosítani, amit egy Facebook oldal nem.
Márkázás, kapcsolat építés, figyelem koncentrálás szempontjából is utolérhetetlenek a weboldal lehetőségei. Ráadásul jó hátteret tud biztosítani a különböző közösségi média jelenléteknek is.
Egy weboldal (főleg bloggal és landing page-ekkel kiegészítve) a teljes online marketing központja lehet, ami irányítja a folyamatokat, ami tartalmat ad és remarketing hátteret biztosít.
Nem véletlenül javasoljuk szinte minden online marketing tervezés során a weboldalak megfelelő irányú fejlesztését.
De legyünk őszinték!
Vannak olyan cégek, akiknek nem praktikus saját weboldalt használni.
Tipikusan olyanok, ahol egy-két ember dolgozik, ahol nincs rá idő, energia pénz, hogy egy weboldalt kifejlesszenek, fenntartsanak.
Ahol a weboldal frissítése, egy új felület betanulása csak nyűg, ami a bevételtermeléstől veszi el a fókuszt.
Olyan vállalkozásoknál, akik nem fognak remarketing kódokat telepíteni.
Nekik, legalább is az első időszakban nem javasolt a weboldal. Ők inkább kezdjenek el intenzíven kommunikálni a Facebook megoldásaival, majd ahogy jönnek a korlátok, szépen fejlődjenek tovább.
Vannak tehát ilyenek is, de azt gondolom, ez a kisebbség.
A többségünknek kell weboldal, amit időnként meg kell újítani, és amit alkalmanként bővíteni is kell.
A weboldal, ami nap-mint nap vizsgázik, hiszen egy weboldal célja sosem az, hogy szép legyen, vagy érdekes, hanem az, hogy támogassa az üzleti célokat.
Ha valakinek van ilyen weboldala, akkor tudja, hogy ez mennyit tesz hozzá a sikerhez. Ha pedig nincs érdemes törekedni rá, hogy legyen.
Persze vannak olyan esetek, amikor jól jöhet, ha egy weboldalt külsősök is megnéznek, és ha egy weboldal megmérettetik a piacon a többi hasonló kategóriájú weboldal között.
Erre pedig talán nincs is jobb alkalom, mint az Év honlapja pályázat, ami pont idén jubilál, és amire már lehet nevezni.
Egyébként abban a megtisztelésben van részem, hogy idén felkérést kaptam, hogy vegyek részt a zsűrizésben, amit én örömmel el is vállaltam.
Pont azért, mert a közösségi média, a hirdetések és az egyéb online jelenlét mellett rendkívül fontosnak tartom, a weboldalakat a cégek marketingjében.