Az Ajánlatok (Offers) poszt, illetve hirdetési megoldás nem nagyon volt a kedvencem soha.
Amikor elindult, sokat vártunk tőle, de a tesztekből az jött ki, hogy bármikor tudtunk más hirdetésekkel jobb eredményeket elérni. Az egyedi formátum, és a plusz funkciók nem jelentettek akkora többletet.
(Ha nektek bejött, örülök, ha megosztjátok a tapasztalataitokat!)
Most jelentős ráncfelvarráson esik át ez a formátum, talán ez majd az eredményeken is meglátszik. Nézzük a részleteket!
Új megjelenés: mobilon és asztali környezetben is új megjelenést kapott az Ajánlat.
Főleg a mobil érdekes, mert ott a kattintás után egy kék layer jelenik meg a weboldal alján, amelyik felhívja a figyelmet a kedvezményre. A szép a dologban, hogy ha kuponkódot használunk, azt ki lehet másolni ebből a kék layerből, és már csak be kell másolni a webfelüleltbe. Ugyanakkor ennek használatát jól el kell találni, és ügyesen kell beilleszteni a folyamatokba, mert megzavarhatja a felhasználók útját.
Az Ajánlat típusú hirdetéseknél bekerült a karusszel formátum is a megjelenések közé.
Ajánlat gyűjtemény (Bookmark): azok az ajánlatok, amiket szeretnénk igénybe venni, egy külön menüpontot kapnak a Facebookonkban, így később is könnyen visszakereshetjük őket.
Emlékeztetők: ha bejelöltük, hogy érdekel egy Ajánlat, akkor a Facebook fog róla figyelmeztetőt küldeni például akkor amikor közeledik a beváltási határidő.
Kupon kódok: hamarosan egyedi kuponkódokat is lehet generálni különböző felhasználói csoportoknak, ami segít megakadályozni például az ajánlatok kéretlen terjedését.
Több helyen beváltható ajánlat: nem csak weben lehet bemásolni a kuponkódot, hanem, főleg az offline kuponok esetén érdekes ez, QR kódot, vonalkódot lehet generáltatni a felületen belül, amit aztán le lehet húzni akár a telefon képernyőjéről.
Létrehozás: a Facebook oldalon létre tudunk hozni ajánlat típusú posztot, és persze külön ilyen hirdetés típust is tudunk létrehozni.
A poszt létrehozás nem változott, egy felületen látunk mindent. Jól érthető mezők visznek végig a folyamaton.
A hirdetés létrehozást egy kicsit összekuszálták.
Az ajánlat elemei ugyanis a hirdetéssorozat szintre kerültek, ezeket ráadásul duplikálás esetén sem lehet megváltoztatni. Ezzel viszont nehezebb átlátni, hiszen különböző felületen vannak a kreatív létrehozási elemek és az ajánlattal kapcsolatos információk.
A hirdetés létrehozás nehezebben áttekinthető, de nyilván nem ezen fog múlni, a siker. Amit viszont nem olyan könnyű megítélni, de kíváncsian várjuk az eredményeket.
Ha nektek van tapasztalatotok, akár az új, akár a régi megoldással kapcsolatban, bátran írjátok meg a hozzászólások között!