Ha a napi több ezer posztot végig tudnánk nézni minden nap ahhoz, hogy kiválasszuk a számunkra legfontosabb 10-et, hogy választanánk ki?
Ezért van természetesen a hírfolyam algoritmus, amivel kapcsolatban a Facebook bemutatta a legfontosabb értékeket a szigorítással egy időben. Ezek – kivonatolva – így néznek ki:
A család és a barátok az elsők
Az embereket szeretné összekötni elsősorban a Facebook, ezért ha azt látja, hogy egy családtagunk fotóit elkezdjük lájkolni, akkor egyre több fotóját jeleníti meg a hírfolyam tetejének a közelében, nehogy lemaradjunk.
A hírfolyam legyen informatív
Olyan sztorikat várnak az emberek a Facebook hírfolyamban, ami fontos nekik, ami érdekli őket. Ez azonban teljesen egyedi. Lehet helyi hír, érdekesség egy hírességről, bármi. Éppen ezért a Facebook igyekszik mindenkinek egyedileg kitalálni, hogy éppen mi érdekli, és ehhez kapcsolódó témákat rak a hírfolyam tetejének közelébe.
A hírfolyam legyen szórakoztató
A Facebook kutatásai megmutatták, hogy az emberek keresik a szórakoztató tartalmakat is, ezért megpróbálják kitalálni, és megjósolni, hogy az egyes felhasználókat mi fogja mulattatni.
Ezek valószínűleg kicsit háttérbe fognak sorolódni, mert itt nem említik, hogy az oldal tetejére rakják a szórakoztató posztokat.
Egy platform az összes gondolatnak
A Facebook nem azért van, hogy kiválassza, melyik ötletek és gondolatok fontosak. A Facebook azért van, hogy összekösse az embereket azokkal a gondolatokkal, amik egyedileg nekik fontosak. Nem válogatnak a források és a gondolatok között sem, nem sorolnak a háttérbe egyetlen médiumot sem globálisan. Az a céljuk, hogy azokat a posztokat mutassák meg a különböző nézőpontok közül mindenkinek, ami a számára fontos és érdekes. Ez tesz jót az üzletnek, mert így mindenki szívesen tölt el sok időt a közösségi hálózatban, ezért nem érdekük szűrni.
Ez nyilván a válasz a közelmúlt vádjaira, ahol az hangzott el, hogy a Facebook a konzervatív médiából származó posztokat nem rakja be a trendi témákba.
Hiteles kommunikáció
A közösség erejét a hiteles kommunikáció adja, ezért próbálja a Facebook megtalálni a visszajelzések segítségével, hogy mi fontos az egyes felhasználóknak, és kiszűrni a zavaró elemeket.
Te szabályozod az élményedet
A követés leállítása, az elrejtés, vagy éppen az elsőnek jelölés mind segítenek abban a többi más megoldással együtt, hogy a felhasználók javítsanak a saját Facebook élményükön. Ha pedig ezeket használják a felhasználók a Facebook hírfolyam algoritmus még jobban megismeri őket, így pedig még inkább testre tudja nekik szabni a megjelenített posztokat.
Folyamatos finomítás
A munkának csupán az 1%-át végezte el eddig a Facebook. A visszajelzések segítségével folyamatosan fejlesztik a hírfolyamot az élmény javításának érdekében.