Az Evolution 2016 konferencián a közösségi média számokról és trendekről beszéltem. A következő tematikát kaptam:
„Összefoglaló előadás a 2015. év piaci fejleményeiről.
Ki, mire, milyen eszközön használja a közösségi médiát? Ki, mire, milyen formában – és legfőképpen: kinél – költ? Milyen eltérések mutathatók ki az eszközhasználat, a használati gyakoriság, a felhasználás módja szerint? Mit mutatnak a felhasználói szokásokról készült felmérések, kutatási eredmények?”
A témához igyekeztem minél frissebb nemzetközi adatokat összeszedni, ezeket találjátok a bejegyzés végén a preziben.
Az érdekessége a dolognak, hogy az előadásom előtt volt pont a 2015-os hazai reklámtorta bemutatása, és ott kiderült, hogy tavaly az internetes reklámköltés beelőzte a tévét, a mobil pedig a rádiót.
Itt találjátok a fotóimat a témában a részletes számokkal.
Bizonyos értelemben aktuális lett az a nyitókép, amit a prezentációhoz készítettem. 🙂
Az előadásomhoz egyébként olyan sok adatot gyűjtöttem, hogy az nem fért volna bele 15 percbe, ezért csökkentettem a diákon, de a következő prezentációban az összes összegyűjtött adatot megtaláljátok.