A napokban bejárta az internetet két film, amelyik a két üdítőitalos cég egy-egy speciális italautomata megoldását mutatja be.
Mindkét automata különleges, hiszen az a céljuk, hogy új módon, vagy éppen új eszközökkel adjanak új élményt a vásárlóknak.
A Pepsi automatája tulajdonképpen egy csúcskategóriás automata, érintőképernyővel, fantasztikus animációkkal, netkapcsolattal, stb.
Míg a Coca Cola italautomatája tulajdonképpen egy normális automata, csak nagy.
Kétszer akkora, mint egy hagyományos automata, és nem elég egy ember ahhoz, hogy bedobja a pénzt.
Mindkét cég célja nyilván hasonló, újat adni, élményt adni, de vajon melyiküknek sikerült jobban?
Nézd meg a videókat, ha még nem láttad őket:
Nálam a Coca Cola nyert
Úgy tűnik nekem, hogy a Coca Cola nagyon érzi ezt az új közösségi életérzést, a vírusvideókban és a közösségi megosztásban rejlő lehetőségeket, az Ambient marketinget, az új eszközöket.
Ráadásul nagyon át tudja ültetni a saját üzenetét egyszerű eszközökkel akár a fizikai valóságba.
Hiszen semmi olyan extra rendszer nem kellett ehhez az automatához, mint a Pepsinek, csupán a gépet kellett felfújni, és látni, hogy hogyan aktivizálják magukat az emberek, hogyan segítik közösen együtt egymást hozzá ahhoz, hogy üdítőt tudjanak vásárolni.
Egyszerű megoldás, és az emberek arcán mosoly van, a gép körül pedig csődület, és itt az üzenet: nyiss a boldogságra!
Ezzel szemben a Pepsi elkészítette a jövő üdítőital automatáját.
Ami valóban érdekes, nagyon jópofa dolgokat lehet vele csinálni, de igazából nem több, mint egy nagyon drága játékszerré alakított automata, amit – bármilyen egyszerű is – még is meg kell tanulni használni.
Jó ötlet hogy ajándékba lehet küldeni az ismerősöknek üdítőt, vagy lehet küldeni videót, stb., de még is csak egy képernyővel szemben áll egy ember, ami egy zárt rendszert hoz létre, és csak kicsivel több, mint egy szokásos italautomata. Mindezt pedig tényleg komoly költségen lehet csak elérni.
Más hangulatban
Érdemes megnézni, hogy a két film hangulata is mennyire más.
A Pepsi professzionális, ám kicsit semmitmondó animációival szemben a Coca Cola filmjén boldog emberek, vicces helyzetek láthatók, néha teljesen amatőr (stílusú) felvételeken.
Még is ahogy nézed, a Pepsi filmje már-már elaltat, míg a Coca Cola filmjén mosolyogsz, és sajnálod, hogy nem került az utadba egy ilyen automata, hogy egy barátoddal vegyél belőle egy üdítőt, vagy legalább lássad, mit bénáznak az emberek, miközben használják a gépet.
Tudom-tudom, bár a közönség speciális elérése és bevonása a cél mindkét megoldásnál, még sem pontosan ugyanaz a feladatuk, hiszen a Pepsi egy plusz szolgáltatást ad folyamatosan az új géppel, a Coca Cola pedig inkább csak egy időszakos kampány részeként akar meghökkenteni. Még is, így, hogy gyakorlatilag egyszerre került a fókuszba a két konkurens cég ugyanannak az eszközének egy speciális felhasználása, talán nem akkora vétek összehaonlítani őket.
Ebben az összehasonlításban viszont nálam a Coca Cola nyert.
A Coca Cola érzi az új idők szelét?
Egyébként lehet, hogy a Coca Cola nálam kicsit helyzeti előnyben van. Nem, nem azért mert az ő üdítőjét szeretem, ugyanis nem nagyon iszok szénszavasat, max. fröccsöt, hanem a következő reklámfilmje miatt.
Ugyanis mindig, amikor látom ezt a moziban, az jut eszembe, hogy ha valakinek egy videóban szeretném bemutatni a közösségi média, a közösségi élet mikéntjét, akkor ezt a filmet választanám. Szerintem ez az a hangulat ami talán a legjobban érzékelteti a közösségi létet és a közösségi élmények adta életérzést.
Ami szintén jól kapcsolódik a nyiss a boldogságra szlogenhez.
Nektek mi a véleményetek?
Melyik film tetszik jobban a három közül?