Facebook hirdetéshez videót. De hogyan?

A Facebookra már régóta érdemes videókat rakni sima posztban és hirdetésben is, azonban nem mindegy, hogy hogyan.
Főleg a hirdetéseknél vagyunk elkényeztetve, ugyanis nagyon sok formátumnál tudunk videót használni.
Weboldal kattintás, konverzió, alkalmazás telepítés, alkalmazás használat, és persze ott van a videó megtekintés növelés.

Azonban nem mindegy, hogy ugyanazt a videós tartalmat milyen céllal, melyik hirdetés típusnál használjuk fel.
Nézzük talán a két leggyakoribb esetet, a weboldal kattintás hirdetést videós kreatívval és a videó megtekintés hirdetést, aminek a végére tudunk rakni linket.

Látszólag ugyanazokat a dolgokat várhatjuk el a két hirdetéstől:

1. megnézik a videót
2. átkattintanak a weboldalra

Nagyjából ez is fog történni, de nem mindegy, hogy milyen arányban. Ez viszont a választott formátumtól függ.
A weboldal kattintás hirdetés ugyanis úgy jelenik meg, hogy a videó alatt ott lesz a szokásos cím és leírás mező, sőt akár call to action gomb is.
Vagyis itt a videó környezete mindenkit a kattintásra ösztönöz akár végignézte a videót, akár nem.

A videó megtekintés hirdetésnél azonban nincs ilyen. Ott a call to action gomb csak a videó teljes megtekintése után jelenik meg. Maximum a leírásba rakhatjuk bele a linket, ha vállalható mennyiségű átkattintást szeretnénk.

Bal oldalon egy weboldal kattintás vagy konverzió típusú hirdetés, amiben a kreatív egy videó. Jobb oldalon egy videó megtekintés hirdetés. A weboldal kattintás hirdetésnél a videó alatt ott vannak a linkhez kapcsolódó infomrációs elemek: a címsor, a leírás és a gomb.
Bal oldalon egy weboldal kattintás vagy konverzió típusú hirdetés, amiben a kreatív egy videó. Jobb oldalon egy videó megtekintés hirdetés.
A weboldal kattintás hirdetésnél a videó alatt ott vannak a linkhez kapcsolódó infomrációs elemek: a címsor, a leírás és a gomb.

Ráadásul a két hirdetésnél a licit lehetőségek is mások.
Weboldal kattintásnál weboldal kattintásra tudunk optimalizálni (konverziónál, ami ugyanez a formátum, konverzióra természetesen), míg videó megtekintés hirdetésnél a videó megtekintés is lehet az optimalizálás célja.

Vagyis annak ellenére, hogy ugyanaz a kreatív, más mennyiségű látogatót tudunk a weboldalra terelni, és más dolgokért fogunk fizetni a Facebooknak.

Melyiket válasszuk?

Ez a céltól függ.
Ha az a fontosabb, hogy a videót sokan megnézzék, vagy az, hogy a videó szűrje, minősítse az embereket, és csak azokat „engedje” át a weboldalra, akik végignézték, akkor videó megtekintés célra optimalizáljunk!
Ha az a fontosabb, hogy kattintsanak át a weboldalra, a videó megtekintés pedig csak másodlagos, akkor használjuk a weboldal kattintás vagy a konverzió típusú hirdetést.

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük