Még tavaly írtam egy cikket a Business Next magazin felkérésére a Facebook 2016-os trendjeiről, amiben a közösségi hálózatot a kis gömböchöz hasonlítottam. Ennek az oka gondolom elég nyilvánvaló.
Az egyetemi évkönyvből induló platform minden olyan ötletet, megoldást, szolgáltatást magába olvasztott, vagy kifejlesztett, ami az interneten másnak bejött. Ezzel pedig sok erős konkurens cégnek okoz egyre nagyobb fejtörést.
Nem kell messzire menni, elég ha arra gondolunk, hogy mennyivel kevesebb YouTube-ról megosztott videó linkkel találkozunk mostanában a hírfolyamban, mióta a Facebook ennyire erőlteti a közvetlen feltöltést és az automatikus lejátszást.
De meg kell egy percre megemlékezni a Live stream lehetőségre, vagyis az élő videó közvetítésre, amit egyre több embernek és cégnek tesz lehetővé a Facebook.
Ugyanakkor érdemes lesz majd vigyázó szemeinket 2016 folyamán a Facebook kereső mezőjén, a hírfolyamba integrált vásárláson és a Messengeren is rajta tartani, mert lesznek itt komoly izgalmak.
Egyrészről ezek a változások nekünk felhasználóként mind jók.
Hiszen élesedik a verseny, elvileg a Facebook, a Google, és az összes többi szolgáltató kénytelen egyre jobb megoldásokat kínálni a cégeknek és a felhasználóknak.
Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy egyre erősebb a Facebook kitettségünk.
Ahogy a Facebook egyre jobban monopolizálja az interneten eltöltött felhasználói időt, egyre nagyobb a kényszer, hogy csak ezt használjuk, ami viszont hamar drága mulatság lehet.
Elég csak az organikus elérések csökkenése és a fizetett hirdetések emelkedése közötti összefüggésekre gondolni.
Mi a megoldás? Ha van egyáltalán…
Azt gondolom, van.
Két irányt kell egyidejűleg követni, ha rövid távon és hosszú távon is sikeresek szeretnénk lenni:
1. Minél jobban kihasználni a Facebook adta aktuális lehetőségeket.
Ez egyre több esetben egyébként azt jelenti, hogy meg kell tanulni nagyon ügyesen hirdetni.
2. Olyan folyamatokat kell építeni, amik átívelnek a Facebookon.
A közösségi hálózat ugyanis remek központja lehet az online (sőt az offline!) felületeinken átnyúló marketingnek.
Ezekről a témákról a következő hónapokban még sok szó lesz, például a Marketing fesztiválon is fogok róla beszélni. Sőt még egy gyakorlati bemutatónak is részese lehetsz, ha eljössz. 😉
A Facebook megkerülhetetlen a marketingben, és nem most lett az.
Az, hogy mit hozol ki belőle nagyban függ attól, milyen stratégiával közelíted meg, és hogyan építed be a folyamataidba. Ha valamire érdemes fókuszálnia következő hónapokban, ez biztosan az. Ígérem, segíteni fogok benne.