Képek, linkek, videók, több termékes hirdetések, posztok, események… milyen sok különböző hirdetés típus van, de vajon melyiket mikor érdemes használni?
De lehet, hogy nem is ez a jó kérdés. Legalább is a Facebook egyik kísérlete szerint nem.
Készítettek az egyik partnerükkel ugyanis egy A/B tesztet, ahol azzal „játszottak”, hogy különböző formátumú hirdetéseket különböző sorrendben variáltak, és azokat szeparáltan mutatták meg a célcsoport különböző tagjainak. Konkrétan arra voltak kíváncsiak, mi az ideális recept, ha eltérő formátumokat variálnak. Képek és videók sorrendjét variálták.
A három variáció amit teszteltek egyértelmű: a hirdetőnél különböző csoportoknak több variációba mutattak meg hirdetést egy 8 napos időszakban.
(A cikk folytatódik a kép után)
A három kombináció:
- kép 4 napig + videó 4 napig = több látogató a weboldalra, mint a kontroll csoport
- kép 4 napig + másik kép 4 napig = 1.7x több látogató a weboldalra, mint a kontroll csoportnál
- videó 4 napig + másik kép 4 napig = 1.3x több konverzió, mint a kontroll csoportnál
- kontroll csoport: nem látott egyáltalán hirdetéseket a hirdetőtől
(A kép itt olyan link hirdetést jelentett, amiben látványos, nagy kép volt.)
Vagyis mindegyik esetben jobb volt az eredmény, mint a hirdetést nem látó csoportnál, de ha csak különböző képek mentek, akkor nagyobb volt a forgalom, ha a videó ment először, és utána a kép (a videó előnézeti képe), akkor viszont nagyon jó volt a konverzió.
Szuper, én is szeretnék egy ilyen tesztet csinálni! – gondolhatnád teljes joggal, de az az igazság, hogy viszonylag nehéz. Kb. akkor tudod megtenni, ha van egy elég nagy custom audience adatbázisod (mondjuk 20.000+ felismert e-mail cím), amit feldarabolsz elszeparált részekre, és csak nekik jeleníted meg a reklámokat időben szétválasztva.
Az alap célzásokkal ezt a pontos szátválasztást ugyanis nagyon nehéz megtenni. Ha ezt a kísérletet megismételed különböző kreatívokkal több alkalommal, akkor kiderül, hogy a Te esetedben melyik a legeredményesebb.
Lehet ugyanis, hogy más verzió fog nyerni, mint a Facebooknál.
Két dolog azonban biztos:
- Kell hirdetni, mert az eredményesebb, de természetesen a megtérülést figyelni kell, vagyis jól kell hirdetni
- Egy hirdetés nem elég. Több formátum, illetve egy formátumon belül több kreatív jobb eredményt hoz.
A Facebook tanácsa az esettanulmány kapcsán:
- A kampány előtt határozd meg a pontos célt, és ehhez válaszd az eszközt. nem mindegy, hogy ismertséget szeretnél növelni, elérést, vagy konverziót.
- Mérj, tanulj, és fejleszd a kampányaid! Ha csak elindítod, és úgy marad, akkor csak a töredékét fogod elérni az eredményeknek.
- Kombináld a kreatívokat! Különböző kreatívok, üzenetek és formátumok együttesen jobb hatást érnek el. Legyél kreatív! 😉
(Egyébként ha nem vagy képben még az ilyen lehetőségekkel, akkor se aggódj, ezért indítottuk útjára az Elsősegély Facebook hirdetésekhez című online tanfolyamunkat. Kattints, és regisztrálj!)