10 hiba ami miatt ugrik Facebook hirdetések megtérülése

Sokan panaszkodnak arról, hogy a Facebookon nem lehet eredményesen hirdetni.
Drága, nem elég hatékony, stb.
Először is tisztázzuk: nem minden célpiacon lehet eredményesen hirdetni. Van ahol nincs is értelme, de ez csak a cégek 2-5%-a esetére lehet igaz.
A többieknek ha nem működik a Facebook hirdetés magukban kell keresni az okot.
De hogy ne maradjanak egyedül, összegyűjtöttem a 10 leggyakoribb hibát amivel az utóbbi időben találkoztam, és ezt beleraktam egy lehetséges példába, amiben megmutatom minden pontnál (a végén pedig összeadva), hogyan úszhat el egy hirdetési kampány sikere.

Tegyük fel, hogy a weboldaladra szeretnéd vinni az embereket azért, hogy iratkozzanak fel a hírleveledre, mert tudod, hogy utána jól tudsz eladni nekik e-mailben.
Bejegyzés kiemeléseket és weboldal kattintás hirdetéseket is használsz a kampányban, de csak alap optimalizálást. Nézzük mit veszítesz a jobb optimalizálással!

1. Bejegyzés kiemelésnél csak a rajongók és az ő ismerőseik célzást használod.
A Facebook nem biztos, hogy a jó embereknek fogja megmutatni a posztodat, hiszen a rajongók ismerősei között vannak olyanok is, akik nem relevánsak.
Tegyük fel, hogy ez csökkenti a végén a konverziót 10%-kal.

2. A weboldal kattintás kampányban egy szöveget használsz, egy célzást, de kiválasztasz 3-4 képet.
A Facebook megmutatja, mennyi átkattintás van, de nem tudod, hogy melyik hirdetés volt a sikeres.
Mindegyik hirdetést futtatod tovább, nem csinálsz igazi A/B tesztet. Ez csökkenti az eredményeket 10%-kal.

3. A célzásnál csak a konkurens Facebook oldalak célzását használod, mert a konkurenciáid biztos, hogy a Te célcsoportodat gyűjtötték össze. Még ha ez így is van, a Facebooknak számos más célzási megoldása van, amik szinte biztos, hogy jobbak ennél.
Eredménycsökkenés: 20%

Facebook hirdetési tréning

4. Nem használsz pontos mérést.
Sem a konverzió követést, sem a Google Analytics URL címkézését nem használod, így nem tudod kideríteni, melyik hirdetésed a legjobb.
Eredménycsökkenés: 30%

5. Nem használsz remarketinget.
Nem tudod utolérni azokat, akik már jártak a weboldaladon, így nem tudod őket újra, könnyen, olcsón megszólítani.
Eredménycsökkenés: 20%

6. Nem használsz saját adatbázis célzást.
Nem célzol azokra, akiknek például az e-mail címét vagy a telefonszámát összegyűjtötted máshol. Nem tudod egymásra építeni a különböző csatornákat, például az e-mailt és a Facebook hirdetést.
Eredménycsökkenés: 20%

7. Nem használod a célcsoporthoz hasonló emberek célzását.
Hírlevél feliratkozókhoz hasonlók célzása, konvertálókhoz hasonlók célzása, stb.
Mindegyik jó lehetőség. Ha ezt kihagyod, akkor az eredményed csökken 20%-kal.

8. Alapbeállítást használsz az elhelyezéseknél.
Nem tiltod le a “butatelefonokat”, ugyanazokat a hirdetéseket használod mobilon, asztali környezetben, a hírfolyamban és a jobb oldalon is.
Eredménycsökkenés: 10%

fb-hirdetes-trening-blog-banner-02-2015-03-11

9. A hirdetéseidet nem cseréled rendszeresen.
Egyszer létrehozod a hirdetéseket, aztán úgy hagyod. A legtöbb Facebook hirdetés 3-4 nap után kiég, aminek az a következménye, hogy drasztikusan csökkenek az eredmények.
Nem frissítesz rendszeresen, eredménycsökkenés: 20%-kal.

10. Csak a kampányoldaladra viszed a látogatókat.
Nem használsz blogot, hírfelületet, YouTube videót, SlideShare prezentációt, ami segít több szempontból megmutatni az előnyöket, és elkötelezettebbé tenni az embereket.
Eredménycsökkenés: 20%-kal.

Tegyük fel, hogy ha mindent jól használsz, akkor 40 forintba kerülne egy hírlevél feliratkozó, ha a fenti hibákat követed el, akkor pedig az eredménycsökkenésekkel felszorozva 299 forintba.
( 1/(1*0.9*0.9*0.8*0.7*0.8*0.8*0.8*0.9*0.8*0.8)*40 )

Tudod, hogy 100 feliratkozóból 4 embernek tudsz eladni hírlevélben.
Ha jól használod a Facebook hirdetéseket, akkor egy vásárlásra eső költség 1000 forint (40*100/4).
Ha nem jól használod a hirdetéseket, akkor egy vásárlásra eső költség 7475 forint (299*100/4).
Ugyanakkor be kell valljam, nagyon konzervatívan becsültem néhány optimalizációs elem esetében.
Például a remarketing és a hasonló célzás a tapasztalatink alapján sokkal többet jelent, de nem akartam túl ijesztő számokat mutatni. 🙂

A lényeg, hogy a jól beállított hirdetések ebben a példában több, mint 6000 forintot hoznak vásárlásonként.
Vajon megéri rendesen beállítani a hirdetéseket?
Vajon megéri megismerni az összes hirdetési lehetőséget annak érdekében, hogy jobb eredményeket érj el?
Ha a válaszod igen, kattints ide, és gyere el az alapozó vagy a haladó Facebook hirdetések tréningre!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük