Tegnap kaptam egy nagyon érdekes levelet a hirdetési tréninggel kapcsolatban.
Egy kedves ismerősöm töprengett, hogy eljöjjön-e mert nem tudja, hogy az ő iparágában lehet-e értékesíteni közvetlenül a Facebookon.
A válasz röviden: igen, lehet értékesíteni közvetlenül is.
A kérdés egyébként jogos, főleg, mivel nagyon sok konferencián még mindig azt hallom, hogy a Facebook nem értékesítésre van, csak image növelés, elérés növelés és egyéb közvetett célok támogatására.
Ezen meglepődtem 4 éve is, és még mindig csodálkozom, ha valaki ezt így általánosítva kijelenti.
Tény: vannak területek, ahol gyakorlatilag nem lehet közvetlenül értékesíteni.
Egy Coca Cola, vagy egy hasonló multi nem könnyen fog tudni azonnali értékesítést generálni.
Ugyanakkor vannak olyan nagy, nemzetközi cégek, ahol megy ez is. Például amikor a könyvemet írtam, akkor a Bricostore-tól is hallottam ötletes és nagyon hatékonyan működő, közvetlen Facebookos értékesítési megoldásokat.
Szóval még meglepő helyeken is megy az azonnali eladás a Facebook segítségével.
Természetesen ez elsősorban akkor igaz, ha a végfelhasználók a vevőid, de sokan vannak olyanok is, akik cégeknek kínálnak szolgáltatásokat a Facebookon, és ha valamiért nem futnak a hirdetéseik, több tíz ezer forintos bevételtől esnek el. Naponta.
Régebben egyébként nem kellett feltétlenül az értékesítéshez hirdetéseket futtatni. Elég volt egy jól felépített közösség, de ma már szinte senkinek nem lehet megúszni azt, hogy használjon hirdetéseket is. Ráadásul fontos, hogy jól hirdessünk, mert a konkurencia is hirdet…
Azokban az iparágakban, ahol nem lehet közvetlenül értékesíteni, még mindig jó megoldás, hogy a Facebookról más felületre tereljük az embereket.
Hírlevélre, üzletbe, YouTube csatornára, saját, zárt közösségi hálózatba…
Ilyenkor a Facebook csak az első lépés, a Facebook hirdetések pedig “csak” megadják a kellő lendületet, ami egészen a megrendelésig viszi az ügyfeleket. De segítenek abban is, hogy újra és újra a helyes vágányra tereljék a potenciális vevőket.
Szerencsére nagyon sok termék és szolgáltatás Facebookos értékesítésében tudtunk részt venni vagy tanácsadóként, vagy a megvalósításban. Pénzügyi termékek, szépségipar, játékok, könyvek, étrend kiegészítők, hotelek, életmód változtató módszerek, éttermek, telekom, B2B szolgáltatások, tréningek, oktatások, mobil alkalmazások… csak néhány a példa kedvéért.
Ezekről természetesen lesz szó a tréningen.
Sokszor konkrét számokkal láthatják a résztvevők, hogy melyik hirdetési eszközökkel mit lehetett kihozni a különböző iparágakból.
Egyébként az az érdekes, hogy tényleg nagyon sok területbe volt szerencsénk belekóstolni a B2B és a B2C szektorban egyaránt.
De nem az itt elért sikerek azok, amiknek a legjobban örülök.
Hanem annak, amikor valaki a tréning után néhány nappal visszahív, és azt mondja, hogy megtöltöttem az éttermemet erre a szezonra esküvővel a tanultak segítségével.
Amikor valaki ír egy privát üzenetet, és kiderül, hogy pár forintra csökkent a rajongógyűjtési költsége a tréning után.
Vagy amikor azt látom egy oktatás utáni konzultáción, hogy a konverziós költségek a harmadára estek.
Visszatérve az eredeti kérdésre: nagyon sok iparágban lehet közvetlenül értékesíteni a Facebook segítségével. Még több területen lehet közvetett módon, de nagyon kevés olyan van, ahol ki lehet jelenteni, hogy a Facebook kommunikáció, vagy a Facebook hirdetések egyáltalán nem képesek növelni az eredményeket.
Persze mindenkinek meg kell találni a megfelelő módszereket.
Aki még csak most ismerkedik a hirdetési lehetőségekkel, neki biztos alapokra, és áttekintő tudásra van szüksége. Arra, hogy megismerje azokat az alap technikákat, amikkel gyorsan tud fejlődni. Nekik segít az Alapozó Facebook hirdetés tréning.
Aki már régóta hirdet, neki az újdonságokra, a profi megoldásokra, és a speciális trükkökre van szüksége. Azokra a megoldásokra, amivel a következő szintre tudja emelni a hirdetéseinek hatékonyságát. Nekik a Haladó hirdetési tréningünkre érdemes eljönniük.
Mindkét nap előadásaiba bele van építve minden, amit fontosnak tartok, ami pedig nekem nem jut eszembe, azt pedig nyugodtan meg lehet kérdezni.
Aki nem hiszi, járjon utána! 😉