A Facebook kiküldött egy emailt néhány hirdető partnerének, amiben újabb változtatásokról beszél.
Lényagében arról ír, hogy változtak a hírfolyamban megjelenő reklámok mennyiségének a korlátai.
Egy facebookozó ezentúl más arányban láthat reklámot a hírfolyamában az oldalaktól, mint korábban:
- Egy hirdetés (egy kreatív) ezentúl kétszer jelenhet meg a hírfolyamban naponta (korábban egy volt a limit)
- Olyan oldalaktól, amikhez egy ember nem csatlakozik, naponta akár két hirdetés is megjelenhet a hírfolyamban (korábban oldalanként csak egy jelenhetett meg)
- Azok az oldalak, amikhez egy ember csatlakozott, akár négy hirdetést is megjelentethetnek a hírfolyamban (ez nem változott)
A Facebook szóvivője szerint azonban ez nem jelenti azt, hogy elárasztanak minket a hirdetések, ugyanis a saját bevallásuk szerint nem változtatták meg a hirdetések arányát. Vagyis nem jelenítenek meg több hirdetést, csak a hirdetések közötti távolságot, és a hirdetés megjelenítés paramétereit optimalizálták.
Pár dolgot érdemes végiggondolni ennek a hírnek a kapcsán:
1. Korábban készítettem egy vizsgálatot, mikor éri meg rajongókat gyűjteni, mikor nem. A rajongó gyűjtés mellett újabb érv, hogy több hirdetést láthatnak az emberek.
2. Fontos, hogy tisztába legyünk a Facebook stratégiánkkal. Ahogy itt írtam két fő út közül választhatunk, az egyik az, hogy a nagykönyv szerint, valódi közösségi marketinget csinálunk, a másik az, hogy hirdetési platformként kezeljük a Facebookot. Ha a másodikat választjuk (ahogy ezt egyre többen kénytelenek megtenni), akkor figyelni kell az ilyen szempontokra is.
3. Még fontosabb lesz a minőségi hirdetések készítése, a jó célzás és a jó kreatív. Ha ugyanis nem növelik a hirdetések mennyiségét, de egy hirdetőre több hirdetés juthat, ez azt jelenti, hogy azok, akik kevésbé minőségi hirdetéseket futtatnak, azoknak kevesebb hirdetésük fog megjelenni. Vagy drágábban kell, hogy hirdessenek.
Mit gondoltok erről a változásról, ki jár vele jól?