„A Facebook Magyarországon nem számít még politikai csodafegyvernek. Egyrészt a választók közül még kevesen regisztráltak a közösségi oldalon, másrészt ők is idegenkednek nézeteik nyílt hirdetésétől.”
Tavaly decemberben ezt állapította meg a Nézőpont intézet kutatása.
Most azonban nyakunkon a választások, a Facebook felületeit és gyakorlatilag minden online eszközt (és offline felületet) elárasztották a különböző típusú politikai elemek.
A sima párt hirdetések mellett látjuk ahogy Bajnai Gordon rántotthúsos szendvicset eszik, Orbán Viktor a családjával selfie-zik az Instagramon, Gyurcsány Ferencet pedig mobil alkalmazás mellett még a lánya is segíti az ask.fm-en.
Beindult a gépezet, ami a következő napokban a csúcsra ér.
Azt gondolom, érdemes megvizsgálni a közösségi média és a választások kapcsolatát még most, hiszen ez lesz az első olyan választás, amikor a közösségi média már igazán mainstream, amikor már szinte mindenki jelen van a Facebookon, és amikor a pártok is nagyon komoly erőforrást fektetnek a közösségi kommunikációba.
Éppen ezért 3 nappal a választások előtt egy élő, online műsor keretében elbeszélgetünk a választók és a közösségi média viszonyáról, és a pártok különböző kampány elemeiről.
A Közösségi kalandozások tévé első élő adásában két beszélgetőpartnerem lesz.
Először Kuti Géza, a MediaQ vezetője fog bemutatni az adásban először egy friss kutatást, aminek a témája az, hogy a választási hajrá finisében hogyan reagálnak a választók a politikai üzenetekre a Facebookon.
Második beszélgető partnerem pedig Horváth Dorka médiakutató lesz, akivel pedig elsősorban a közösségi médiában látott különböző politikai kampánymegoldásokról fogunk beszélgetni.