A minőségi rajongó tábor soha nem volt még ilyen értékes…

Ha eddig lájkgyűjtésről beszéltünk, mindig szóba került mellette az, hogy legyen minőségi, és legyen olyan, ami az üzleti folyamatokba beilleszkedik.
Ugyanakkor korábban azt is elmondtam, hogy a Facebook „hirdetésre ösztönző” törekvései miatt a rajongókat sokkal inkább egyfajta remarketing listának kell tekinteni.

Ez soha nem volt annyira igaz, mint most, amikor a Facebook kibővítette a hasonló közönség (lookalike audience) létrehozásának lehetőségeit.
Korábban hasonló közönséget csak az általunk feltöltött saját adatbázis alapú (custom audience) közönségek esetén tudtuk létrehozni. Ez a héten megváltozott. Létre tudunk hozni hasonló közönséget a következő forrásokból:

A Facebook hasonló közönségének az alapja a Facebook oldalunk rajongói bázisa
A Facebook hasonló közönségének az alapja a Facebook oldalunk rajongói bázisa

Pár dolog még hiányzik, pl. jó lenne, ha esemény visszaigazolók alapján is tudnánk célozni, vagy Facebook alkalmazás használói alapján, de azért lássuk, hogy milyen sok potenciál rejlik már ezekben is!

Például:

  • Ha valaki jól gyűjtötte a rajongó bázisát, őket fel tudja használni arra, hogy hozzájuk hasonló embereket keres, és őket veszi rá a csatlakozásra, vagy a vásárlásra.
  • Ha valaki tud értékesíteni a weboldalán, kereshet a vásárlókhoz hasonló embereket egyszerűen, egy lépésben.

Persze ez nem azt jelenti, hogy csak rajongó gyűjtésre lehet használni a rajongó alapú hasonló közönséget.
Ha bebizonyosodott már, hogy az oldalad rajongói szívesen vásárolnak nálad, akkor rögtön használhatod ezt a közönséget értékesítés célú hirdetésre.
Mondom: minőségi rajongók kellenek! 🙂

Oldal alapú hasonló közönség eredménye: a 23000 rajongón kívül talált a Facebook még 49000 nagyon hasonló embert.
Oldal alapú hasonló közönség eredménye: a 23000 rajongón kívül talált a Facebook még 49000 nagyon hasonló embert.

Gondolom nem kell ecsetelnem, hogy ez mennyire izgalmas dolog.
Majdnem annyira, mint amikor a konkurencia aktív rajongóit célozzuk, de cserébe ez biztosan tiszta, az pedig kicsit bizonytalan.

Nekem tetszik az újítás, tesztelni is fogjuk. Ti mit szóltok hozzá?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük