A Socialbakers minden hónapban megmutatja országokra bontva, melyik Facebook posztok a legsikeresebbek.
A január érdekes eredménnyel zárult: mind az első három publikált poszt a Norbi Update oldalról származik.
Mindegyik egy-egy bejegyzés alapú kampány.
…és mindegyik szabálytalan.
Ugyanis mindegyik úgy zárul, hogy a megosztók és a lájkolók között sorsol ajándékot.
A megosztásra buzdítás pedig szabálytalan, ráadásul nem is ellenőrizhető, ugyanis a Facebook nem mutat meg mindenkit, aki megoszt egy bejegyzést, tehát kérdéses, hogyan lehet ilyen körülmények között nyertest választani tisztán.
Az sajnos nem derül ki az adatokból, hogy a bejegyzéseket hirdetésekkel is támogatja-e Norbi csapata, mindenesetre az aktivitás valóban kiemelkedő, nem biztos, hogy ezek mellé kellett még megosztás is.
Persze könnyen lehetne mondani, hogy olyan nagy táborral, mint ami Norbinak van, könnyű első helyre kerülni egy ilyen listában, de nem árt tudni, hogy az utóbbi hónapokban a Túró Rudi, a Tesco, a Samsung, a Sport szelet és a Szállás.hu is szerepelt többek között az első háromban. Bár tény, hogy a legtöbb alkalommal a Norbi Update, de az is igaz, hogy a Socialbakers listájában valószínűleg nem szerepel minden Facebook oldal.
Ettől függetlenül (és a szabálytalanság ellenére) elmondható, hogy Norbiék nagyon ügyesen kommunikálnak a Facebookon. Ügyes sztorikkal, személyes üzenetekkel, megosztó kommunikációval folyamatosan nagyon sok emberhez jutnak el, a legjobbnak hirdetett posztok pedig több szempontból ügyesen vannak megírva, bár vannak bennül hibák is.
Az elmúlt hónapok posztjait figyelembe véve az is érdekes tanulság, hogy az első három helyezett között mindig volt legalább egy bejegyzés alapú nyereményjáték (nem csak Norbié és nem csak szabálytalan).
Látszik, hogy a bejegyzés alapú nyereményjátékokkal lehet komoly eredményeket elérni.
Ha többet szeretnél tudni róluk, kattints ide, és gyere el a Facebook farsangra!