Sokan a közösségi marketingnél csak abban gondolkodnak, hogy építsünk egy saját közösséget, és majd nekik kommunikálunk. A kommunikáció során pedig majd ügyesen eladjuk a céget, a terméket, az álláslehetőséget, a rendezvényt, stb.
Nekiállnak blogolni, Facebook oldalt építeni, YouTube videókat gyártani, stb.
Ezzel a megoldással minden rendben van, de ez néha sokáig tart, és vannak olyan esetek, amikor így nagyon nehéz elérni a megfelelő hatást.
Mit lehet ilyenkor tenni?
Használjuk mások közösségét!
Erre mutat egy jó példát most az Aldi, amelyik az álláshirdetésnek egy nagyon érdekes módját választotta.
Az Egy napom a városban bloggal együttműködve készítettek egy blogbejegyzést, ami bemutatja az Aldis területi vezetők egy napját. Ezt pedig kiegészíti egy rövid YouTube videó sorozattal is.
Miért jó ez a megoldás?
Bár van az Aldinak saját Facebook oldala is hasonló célra, de ott – értelmes keretek között – lehetetlen akkora elérést produkálni, mint egy jól bejáratott, elég nagy látogatottsággal és erős aktív közönséggel rendelkező blogon.
Ráadásul egy ilyen cikk független szemlélőként tud szempontokat hozzátenni a témához, ami ha elég érdekes, esetleg szórakoztató, akkor sokat segíthet. Hiszen olyan emberekben is felkeltheti az érdeklődést ez a formátum, akiknek egyébként eszükbe sem jutott volna rákattintani egy Aldis Facebook hirdetésre, vagy akik nem böngészik rendszeresen az állásportálok ajánlatait.
Mindezt pedig valószínűleg a hagyományos módszereknél költséghatékonyabban.
Örülök, amikor ilyen megoldásokkal találkozom, mert jól illusztrálják, hogy a közösségi média több Facebook oldal kezelésnél és YouTube videóknál. Nektek hogy tetszik?