A Facebook nyáron kezdte el az oldalak statisztikájának béta tesztjét, ami tegnap véget ért.
Mostantól minden Facebook oldal megkapja az új statisztikát, ami azonban kicsit fejlődött a nyári állapotokhoz képest. Mindenesetre nem unatkoznak, hiszen alig újult meg a hirdetés létrehozás, máris kapjuk a további újdonságokat.
A korábbi tapasztalatokat itt olvashatjátok, ebben a cikkben pedig összefoglalom a fontosabb tudnivalókat.
Változás a bétához képest
Az új statisztika részletes, és érthetőbb áttekintést nyújt az oldalunkról.
A béta verzióhoz képest a változás elsősorban a struktúrában van, de azon kívül pár apróságról is kapunk részletes adatokat, plusz megújult a statisztika letölthető verziója is.
Plusz a statisztika különböző pontjain felbukkantak a hirdetésre ösztönző linkek.
Áttekintés
A statisztika új felületén egy nagyon praktikus áttekintő felület fogad.
Itt minden fontos információ összefoglalva megjelenik, így ha idekattintunk, gyorsan átlátjuk az aktuális helyzetet, és némi információt kapunk a változásokról is.
Az áttekintő felület minden pontjáról a részletes adatokhoz jutunk, a fejlécben pedig további öt menüpontra bontva elemezhetjük az oldalunk adatait.
Rajongók adatai
A rajongók adatainál három hónapra visszatekintve látjuk a rajongók fejlődését, alatta pedig azt nézhetjük meg, hogy a kiválasztott időszakban mennyi új rajongó jött, és mennyien nyomták meg az unlike gombot.
A harmadik felület abban segít, hogy elemezzük, hol csatlakoztak a rajongók az oldalakhoz.
Ezeknek a grafikonoknak van azonban egy rejtett oldala: ha a grafikonon az egérrel kijelölünk egy szakaszt, például 2-3 napot, akkor arról az időszakról egy felugró ablakban még részletesebb információt kapunk.
Az oldalunk elérése
Az elérés adatok bontását itt is a legfelső idősávon választhatjuk ki, alatta pedig négy diagram segít elemezni a kiválasztott időszakot.
A bejegyzések elérése a fizetett és az organikus eléréseket mutatja, ha itt választunk ki egy időszakot az egérrel a diagramon, akkor kilistázza a felbukkanó ablak az adott időtartamban publikált posztokat.
A Like, Comments, Share grafikon azért is érdekes, mert itt logikai váltás is történt.
A többi elem ugyanis gyakorlatilag csak vizuális egyszerűsítés, de itt a People Talking About This (Ennyi ember beszél róla) elem helyett kapunk bontott adatokat.
Szerintem nem volt annyira rossz mutató a Talking About This, ráadásul ez (még?) megjelenik a publikus felületen is, de mindenesetre aki a bétában nem szokta meg a lájk, hozzászólás, megosztás bontást, mostantól kénytelen lesz megbarátkozni ezzel.
Van egy nagyon fontos grafikon ezen a felületen, az elrejtéseket, a spameket és az unlike-okat mutató elem.
Ez szerencsére a megfelelő fülön poszt szinten is megjelenik.
Azért hasznos ez a grafikon, mert így tudjuk elemezni, hogy a kommunikációnkban mikor követtünk el olyan hibát, aminek köszönhetően sokan elpártoltak tőlünk.
Az ablak alján az összes elérés grafikon mutatja meg, hogy napi szinten mennyi emberhez jutottunk el.
Látogatások
Ez a fül az oldalunk látogatóiról ad teljes képet.
Az egyik elemzésben azt tudjuk meg, hogy melyik fület (alkalmazást) mennyien tekintettek meg. A másik arról ad tájékoztatást, hogy az oldalunkra mennyien írtak bejegyzést, illetve mennyien jelentkeztek be (hely oldal esetén), vagy mennyi ajánlatunkat vásárolták meg.
A harmadik grafikon pedig azt mondja el, hogy melyik külső weboldal mennyi látogatót hoz a Facebook oldalunknak.
Bejegyzések
A bejegyzések fülön két almenüpont segít a „mikor vannak a rajongók online” és a „bejegyzés típusok”.
Mindegyiknek elég beszédes a neve: az egyik napi, illetve heti szinten mondja el, hogy a rajongóid mikor vannak fent a Facebookon.
A bejegyzés típusok pedig arról adnak átfogó képet, hogy melyik típusú bejegyzés mennyi interakciót kap átlagosan, és mennyi embert ér el átlagosan.
E két diagram alatt pedig a bejegyzéseket látod táblázatba rendezve.
Ebben a táblázatban fontos, hogy a jobb felső sarokban tudsz választani, hogy milyen adatokat mutasson meg.
Az egyik legördülő menü az elérést mutatja fizetett/nem fizetett illetve rajongók/ nem rajongók bontásban. A másik menüben pedig a különböző visszajelzéseket tekintheted meg.
Ebben a táblázatban, ha rákattintasz valamelyik posztra, akkor részletes információkat kapsz az elérésekről és a reakciókról.
Emberek
Az utolsó menüponton a rajongókat és az elért embereket elemezheted.
Ennek három almenüpontja van: a rajongók, az elért emberek és az aktivizált emberek.
Mindháromban egy korfát és egy táblázatot látsz.
A korfa a rajongói diagramnál a saját oldalad kor szerinti bontását hasonlítja a Facebook kor szerinti összetételéhez.
Az elért és az aktivizált emberek menüpontján a korfa az adott bontást hasonlítja az oldalunk rajongói összetételéhez.
A táblázatokban azokat az országokat, a nyelveket és a városokat láthatjuk toplistában, ahonnan az adott csoport érkezik.
Ez hát a Facebook új statisztika rendszere, ami a tapasztalatink szerint összességében nagyon jól használható, és részletes adatokat biztosít az optimalizáláshoz.
Az egyes elemekről fogok még írni később, de addig is ízlelgessétek, és tapasztaljátok meg a rendszer lehetőségeit, és ne feledkezzetek meg arról, hogy megújult a hirdetéslétrehozó felület is.