A Facebook egy meglepő húzással nagyon fontos változásokat vezetett be a promócióknál: eltörölte, azt a kötelezettséget, hogy csak alkalmazás segítségével lehet nyereményjátékot lebonyolítani.
Mostantól Facebook oldalon és alkalmazásban is lebonyolíthatunk promóciót.
Új oldal szabályok itt, segédlet a Facebooktól itt.
A részvételhez elég:
- egy bejegyzés posztolása az oldal timeline-jára, vagy
- egy hozzászólás vagy egy lájk egy bejegyzésre, vagy
- egy üzenet az oldalon.
A lájk mostantól lehet szavazási mechanizmus része.
Továbbra sem lehet a promóció része a felhasználók privát Timeline-ja.
A pontos jelölésre azonban figyelni kell.
Például az továbbra is tilos, hogy egy terméket ábrázoló fényképnél azt kérjük a felhasználóktól, hogy jelöljék rá magukat.
Az azonban rendben van, hogy egy nyereményt felajánlva azt kérjük a felhasználóktól, hogy egy termékfotó alá írjanak például termék név javaslatokat.
Finom szólva is sokat lazultak a szabályok, azonban ez csak a Facebookon belüli aktivitást érinti.
Vagyis ha szeretnénk a Facebookon kívül is erősebb kapcsolatokat tartani a célcsoportunkkal, például e-mail címekben, akkor továbbra is szükségünk lesz többek között hazai törvényeknek megfelelő adatkezelésre.
Ez egyébként csapdája is lehet az új szabályoknak, hiszen a könnyebb út az, hogy csak oldalakon vagy bejegyzésekben készítenek a cégek promóciókat, közben pedig sokan megfeledkeznek arról, hogy a Facebookon kívüli kapcsolatokat is építsék, hiszen erre már nincsenek rákényszerítve.
A szabályok ilyen drasztikus megváltoztatása nekem nagyon meglepő, még sokat fogunk róla beszélni.
A Facebook bevallása szerint a céljuk az, hogy minél több cég tudjon promóciókat lebonyolítani.
Ti mit gondoltok róla?