A Facebook újabb részleteket árult el a hírfolyamot összeállító algoritmusról, és arról, hogyan próbálják meg kiválogatni a magasabb minőségű bejegyzéseket.
Összefoglalva:
- A Facebook hírfolyam algoritmusa, ami elönti, hogy a bejegyzések kinek jelennek meg és kinek nem, folyamatosan változik.
- A Facebook célja, hogy a hírfolyam algoritmus (korábban Edge Rank) minél magasabb minőségű tartalmat mutasson meg az embereknek
- Az új algoritmust kutatások és tesztek segítségével fejlesztették
- Több, mint 1000 szempontot vesz figyelembe, és a következő hetekben minden felhasználónak bevezetik.
- A legtöbb oldal nem fogja érezni a hatását, de a sok interakciót minőségi bejegyzésekkel begyűjtő oldalak elérése nőni fog
- Az oldalaknak az a feladata, hogy olyan bejegyzéseket írjanak, amik tényleg érdeklik a rajongókat, és amikre azok megosztással, lájkokkal és hozzászólásokkal reagálnak.
Ha csak ennyi érdekel, gyorsan nyomd meg az ajánlom gombot, ha viszont a mélyére ásnál a dolgoknak, olvass tovább! 😉
Folyamatosan fejlődő hírfolyam algoritmus
A Facebook pár hete megígérte, hogy jobban bele fognak avatni minket a hírfolyam működésébe.
Akkor beszéltek olyan új elemekről, mint a Story Bumping és a Last Actor, most pedig abba avatnak be minket, hogyan fog a hírfolyamban még magasabb minőségű tartalom megjelenni.
A felhasználók válaszoltak
Ugyanis a Facebook kérdezett.
Néha bejegyzések mellett feltettek olyan kérdéseket a felhasználóknak, ami arra vonatkozott, hogy egy tartalom mennyire jó minőségű.
Például jó időben jelenik-e meg, tényleg érdekli-e az adott téma, vagy csak valamilyen megosztásra ösztönző játék miatt látja?
Megbízható-e a bejegyzés forrása, szívesen megosztaná-e az ismerőseivel, stb.
A válaszokból a Facebook egy új rendszer épített, ami képes azonosítani a jó minőségű tartalmakat.
Az új rendszer több, mint 1000 különböző elemet használ a minősítésre.
Például azt, hogy egy oldalról milyen gyakran mondják, hogy alacsony minőségű (mert pl. elrejtik a bejegyzéseit), mennyire teljes egy oldal profilja, és milyen átfedést mutat a rajongói bázis más magas minőségű oldalakkal.
Miután a Facebook kifejlesztette az új algoritmust, letesztelték a felhasználók egy kis részén (21 millió véletlenszerűen kiválasztott emberen egy hétig augusztusban), és két dolgot tapasztaltak:
- az új algoritmus szerint válogatott magasabb minőségű bejegyzések több lájkot, kommentet és megosztást kaptak
- a teszt csoport tagjai kevesebb bejegyzést rejtettek el
Ez meggyőzte a Facebookot, hogy az új algoritmus jó, ezért a következő hetekben bevezesse az összes felhasználónak.
Mire számíthatunk?
A legtöbb oldalnál a hatás nem lesz túl nagy, de a sok aktivitást elérő oldalak esetében az elérés növekedni fog. Hozzá kell tenni, hogy a feladat a céges oldalak esetében nem változik: magas minőségű tartalmat kell készíteni, amit elérésre és aktivitásra kell optimalizálni.
Ezt úgy lehet elérni, ha a következő tippek alapján kommunikálunk:
- A bejegyzések legyenek relevánsak, és jelenjenek meg jó időben
- Legyél hiteles a rajongóid szemében, és érd el, hogy bízzanak benned
- Kérdezd meg magadtól: „szeretnék az emberek megosztani ezt a bejegyzést az ismerőseikkel, vagy ajánlani másiknak?”
- Gondolkodj el rajta: „a közönségem szeretné látni ezt a posztot a hírfolyamában?”
Valljuk be elsőre ezek a tanácsok nagyon általánosnak tűnnek, de a lényeg még is ez: olyat adj a célcsoportodnak, és a rajongóidnak, amik érdeklik őket és ami fontos nekik
Ha így teszel, ezt ők lájkolással, hozzászólással és megosztással fogják meghálálni, amit pedig a Facebook nagyobb eléréssel díjaz.
Reméljük hamarosan újabb (és talán konkrétabb) részletek is kiderülnek az új hírfolyam algoritmusról, addig is írjátok le a véleményeteket ezekről az információkról a hozzászólások között!