A perui Inca Kola a fiatalokat szerette volna a helyi ételek segítségével aktivizálni, azonban rájöttek, hogy ez nem olyan egyszerű.
Bár szeretik a fiatalok a perui konyhát, még sem egyszerű ezen keresztül megfogni őket.
Éppen ezért egy érdekes koncepciót találtak ki: egy kieséses versenyt, egy harcot rendeztek az ételeknek, amik ráadásul különleges megjelenést kaptak.
Rajzfilmszerű harcosok képében jelentek meg a jellegzetes helyi fogások, olyan formátumban, ami már egy fiatal perui érdeklődését is felkeltheti.
A kieséses verseny keretében lájkokkal harcoltak az ételek: egyszerre két étel közül kellett választani a kedvencet nagyon egyszerű módon: amelyik étel a több szavazatot (lájkot, hozzászólást és megosztást) kapta, az nyert, és továbbjutott.
A kampányban a jelek szerint nem lehetett nyerni, nem volt alkalmazás, csak bejegyzéseket használtak, az önérzetre, az ízlésre és a büszkeségre alapozva.
No meg persze némi hirdetés segítette bejegyzések terjedését.
Az eredmények:
Összesen 116.000 interakciót értek el, de volt olyan bejegyzés, amelyiknél 16.000 szavazatot gyűjtöttek.
A kampány elérte 2,8 millió perui fiatalt ért el.
Egy interakció költsége 0,23 dollár volt, egy ember bevonása pedig 0,01 dollár.
Néha a legegyszerűbb megoldásokkal komoly sikereket lehet elérni.
A Facebook hírfolyamban aktivizálni az embereket egyszerű, ráadásul, ha nem kínálsz nyereményt a szavazatért akkor még teljesen szabályos is.
Ha van a célcsoportodban olyan téma, ami megosztja az embereket, ne habozz!
Nem csak szavazás jellegű posztokban lehet őket elővenni, hanem az Inca Kola kampányához hasonló kommunikációban is.
Az Esettanulmányok rovat támogatója a Közösségi kalandozások – 20 magyar marketing sikersztori a Facebookon című könyv, amelyikben olyan részletes esettanulmányokat olvashatsz, amik ötleteket adhatnak az eredményes közösségi marketinged felépítéséhez. Kattints ide, és rendeld meg a könyvet!