A sima szöveges posztokkal sok emberhez lehet eljutni a Facebookon, de ahhoz, hogy ez tényleg így legyen, pár dologra nem árt odafigyelni, ezeket gyűjtöttem össze ebben a cikkben.
Tippek szöveges Facebook bejegyzéshez
1. A szöveges bejegyzés legyen rövid és tömör!
Maximum 80-90 karakter, 1-1.5 sor.
2. Legyen könnyen értelmezhető és befogadható!
Ne kelljen megfejteni, és ne kelljen gondolkodni!
3. Használj kérdést vagy szavazást, de a kérdés és a válaszok is legyenek rövidek.
A válaszoknál pedig segíts azzal, hogy megszámozod, vagy betűvel jelölöd a lehetőségeket!
4. Reagálj gyorsan az aktuális témákra!
5. Attól, hogy sima szöveg, linket még rejthetsz bele.
Így sok emberhez eljuthat a bejegyzésed, még is tudsz forgalmat irányítani.
6. Ne takarékoskodj az érzelmekkel!
Tedd személyessé a bejegyzést, nem baj, ha árad belőlük az öröm, vagy kicsattan a bosszúságtól.
Az érzelem érzelmet vált ki, ami pedig könnyen reakcióra készteti az olvasókat.
7. Írj a Facebookról! 😉
A Facebook aktuális dolgairól írni, esetleg azokról kérdezni mindig szerencsés, hiszen az a rendszer, amit napi szinten ilyen gyakran használnak, általában érdekli az embereket.
8. Kérj segítséget!
Esetenként kérhetsz rövid segítséget, de ezt ne tedd túl gyakran, ne élj vissza a segítőkészséggel!
9. Használj formázást!
A szöveg nem látványos, könnyen elsikkad a sok kép között.
Éppen ezért fontos, hogy különleges karakterekkel, vagy egyetlen csupa nagybetűvel írt szóval kiemeld a bejegyzésed
10. Inspiráló, vagy elgondolkodtató idézetek
A jó idézetek, amik adnak valami pluszt,akár kép nélkül is hatékonyak tudnak lenni.
11. Használj hashtaget!
A hashtag a formázásban is segít, ráadásul ha népszerű a hashtag (pl. sporteseményhez kapcsolódok), új látogatókat is hozhat. Az egyedi, speciális hashtagek pedig elég érdekesek lehetnek ahhoz, hogy vonzzák az olvasók tekintetét.
12. A befejezetlen…
A befejezetlen posztokat is érdemes kipróbálni. De óvatosan, ez nem jön be minden célcsoportnál!
13. A jó sztori ereje
Szinte az egyetlen kivétel, amikor a szöveges bejegyzés lehet hosszú, ha egy nagyon jó sztorit írsz le.
Ami tele van érzelmekkel, ami már az első mondatával felkelti az érdeklődést és ami elég jó ahhoz, hogy rákattintsanak a tovább gombra. De ehhez tényleg jól kell tudni történetet írni. Ha nem megy, törekedj inkább a 6 szavas történetekre! 🙂