Van egy kínos kérdés, amire válaszolni kell minden cégnek, mielőtt új felületen jelenik meg, mindegy, hogy az az egy másik közösségi hálózat, vagy egy mobil alkalmazás.
Többek között erről is beszélgettünk tegnap, amikoe a Media Hungaryn egy kerekasztal beszélgetésben vettem részt Nyírő Andrással, Szántó Péterrel és Diószegi Józseffel.
Nagyon érdekes és fontos gondolatok hangzottak el a mobil brandépítéssel kapcsolatban, például az, hogy mennyire fontos, hogy minden felületen az oda való legjobb élményt nyújtsuk, és az is, hogy rendkívüli módon kell figyelni a lokációra is. De azt gondolom, hogy az ilyen témák felvetése nem az első lépés.
Az első, és legfontosabb kérdés ugyanis ez:
Ha a céged megjelenik egy új felületen, az miért lesz hasznos a Te célcsoportodnak?
Egyszerűnek tűnik, de elnézve mobil alkalmazásokat, Pinterest profilokat és Facebook oldalakat úgy látom, hogy ezzel egyáltalán nem törődnek a cégek.
Pedig ha erre a kérdésre megtalálod a választ, tudni fogod, milyen tartalmat írj a Facebookon, tudni fogod, milyen funkciók kerüljenek a mobil weboldalra, vagy éppen mikor és miért küldj hírlevelet.
Meg kell válaszolni, hogy miért érdemes veled kapcsolatba kerülni a célcsoportodnak azon a felületen.
Miért lesz jó a célcsoportod tagjainak, ha lájkolják a Facebook oldalad?
Miért lesz jó nekik? Milyen előnyöket tudsz nyújtani a számukra ezen a felületen?
Miért lesz jó valakinek, ha feltelepíti a mobil alkalmazásodat?
Miért fogja megérni neki, hogy megnyissa naponta az alkalmazást, akár többször is?
Milyen hasznos információkat vagy éppen többlet élményt fog kapni ezzel, amit mástól esetleg nem kap meg?
Tulajdonképpen ez egy nagyon egyszerű kérdésnek tűnik.
Mégis sokszor előfordul, hogy amikor ezt a kérdést felteszem valakinek, aki új felületen akar megjelenni, csak ködös válaszokat hallok, vállvonogatás mellett.
Pedig ennek a kérdésnek a megválaszolása nélkül nehéz eredményeket elérni.
Viszont ha már megválaszoltad, akkor a többi sokkal könnyebben jön. Innentől fogva könnyebb lesz üzleti modellt felépíteni, tartalom tervet készíteni, funkciókban gondolkodni.
De előbb azt kell megválaszolni, hogy miért lesz hasznos a jelenléted az új felületen az ügyfeleidnek és a lehetséges vevőidnek.
Te tudod a választ a saját online megjelenéseiddel kapcsolatban?
Tudod, hogy melyik miért lesz hasznos a célcsoportodnak?