A Facebook hirdetés kezelőjében megjelent egy újdonság néhány hirdetési fiókban, ami segíthet optimalizálni a hirdetéseinket.
Ha kiválasztunk egy hirdetést, a leírásában azonnal megjelenik, hogy a jelenlegi licit mekkora részét tudja elérni a célcsoportnak:
Suggested Bid: Ft26 – 91 HUF. Current bid might reach 9 – 21% targeted users.
(Javasolt Licit: 26 Ft – 90 HUF. A jelenlegi licit körülbelül 9 – 21%-át éri el a célzott felhasználóknak.)
Vagyis ha több embert szeretnénk elérni, akkor a Facebook javaslata szerint emelni kell a licitet, ami a példában egyébként 50 forint.
Még érdekesebb információt kapunk, ha rákattintunk az itt megjelenő linkre (More about the ad , take up to 1 minute to load).
Ekkor ugyanis kapunk egy kis magyarázatot vagy segítséget, ami ötletet adhat arra, hogy az eredményeket fokozzuk.
Nálam eddig két üzenet jelent meg ezen a felületen. Az egyik csak annyit mondott, hogy nincs extra információ.
A másik már hasznosabb volt.
„There are de-duplication rules to prevent two ads of very similar destination to be displayed at the same time. The estimated winning rate of this ad in a de-duplication event is 100%.
Taking into account de-duplication, this ad might reach 59.00 – 75.00% targeted users under the current bid and budget.”
Vagyis azt mondja nekünk a Facebook, hogy:
Vannak deduplikációs szabályai, amik azt előzik meg, hogy két hasonló hirdetés ne jelenjen meg ugyanazon a felületen ugyanabban az időben.
A kiválasztott hirdetésnél egy deduplikációs esemény esetén 100% a valószínűsége annak, hogy meg fog jelenni a többi hasonló hirdetésünkkel szemben.
A fiókunkban előforduló deduplikációt figyelembe véve ez a hirdetés elérheti a megcélzott felhasználók 58-74%-át a jelenlegi licit és költségkeret mellett.
Több hirdetésnél megjelent nekem ez a szöveg, a számok és az arányok voltak mások.
Amint kikapcsoltam egy-két hirdetést, az arányok jobbak lettek.
Érdekesség a dologban, hogy az első oldalon az adott licit mellett 9-21%-os elérést jósol, a mélyebb elemzés viszont 59-75%-ot.
Nem tudom, ez miért tér el, mert természetesen semelyik Facebook dokumentációban nincs szó deduplikációról.
Annak örülök, hogy a Facebook kicsit több információt oszt meg velünk a hirdetésekkel kapcsolatban, de jó lenne, ha némi magyarázat is tartozna hozzá, persze lehet, hogy egyelőre ez is egy tesztelés alatti funkció.
Ti találkoztatok ezzel a megoldással?
Ha igen, milyen más üzeneteket dobott nektek a gép?