Mivel a Facebook hirdetési rendszerében már nagyon jól lehet válogatni különböző telefonfajták között, gondoltam megnézem, melyik korcsoportban hogy állnak a hazai felhasználók.
Szépen legyűjtöttem, melyik korcsoportot melyik telefonfajtán lehet megcélozni hirdetésekkel, és ebből készítettem a következő két ábrát.
Fontos megjegyezni, hogy különböző adatokat lehet előcsalogatni a Facebook hirdetési rendszeréből a mobil felhasználókról.
Például az egyik mérés szerint az Android felhasználók több, mint 1,3 millióan vannak hazánkban, de ha célozni szeretnénk mobil hirdetéssel, akkor már „csak” 900.000-en.
Mivel ez utóbbi szám illetve megközelítés hitelesebben tükrözi a valódi mobil használatot (a mobil telefonon célozható embereket) ezért ezt használva készítettem az ábrákat.
Érdekességek:
- Az nem kérdés, hogy mindegyik korcsoportban az Androidos telefonok vezetnek, és az is egyértelmű, hogy még a butatelefonról Facebookozók is többen vannak, mint az Apple eszköz (iPad, iPod,iPhone) felhasználók.
- A nem okostelefon felhasználók aránya egyébként a 18-24 korosztályban a legnagyobb (10.6%), az Apple eszközöket a 25-34 közöttiek használják legnagyobb arányban (5.1%), az Android viszont a 13-17 évesek között a legmenőbb (29.1%).
- Ha az összes mobil felhasználót nézzük az összes Facebookozóhoz képest, akkor azt látjuk, hogy 13-24 között kicsivel 40% fölött van a mobiltelefonról is Facebookozók aránya, 34 fölött pedig drasztikusan kevesebben használják mobilon is a Facebookot.
- Egyébként jogosan merül fel, hogy hol a Blackberry és hol a Windows? Ezek nem szerepelnek a számok között, ugyanis Windows telefont kb. 20.000-en használnak Facebookozásra magyarok, Blackberryt pedig 10.000-nél kevesebben, és nem lehet rájuk külön hirdetést célozni, így ebből az összehasonlításból most kimaradtak ezek a fajta telefonok.
Nem gondolom, hogy túlzottan meglepők az adatok, de talán segít egy kicsit tisztábban látni a magyar mobil Facebook használatot.