Amikor az ember tele van munkával, egyeztetéssel, találkozóval, jönnek az e-mailek, csörög a telefon, akkor nehéz elképzelni, hogy lesz még idő a Facebook kommunikációra is.
Ezért is gyűjtöttem ki néhány ötletet ebből a cikkből, ami arra próbál választ adni, hogyan lehet megoldani a Facebook kommunikációt 30 percben naponta.
Aztán majd a végén leírom azt is, hogy a jó ötletek mellett mi maradt ki az eredeti cikkből.
A sikeres Facebook marketing 3 eleme
1. Érdekes tartalom
2. Következetesség
3. Aktivizált közönség
A másodikat a legegyszerűbb megvalósítani, hiszen ha eddig véletlenszerűen posztoltál, mostantól csináld következetesen és rendszeresen!
Ebben segíthet például egy tartalmi naptár, vagy nevezhetjük akár kommunikációs tervnek is.
Nem kell megijedni, nem olyan rémes ez, mint ahogy hangzik.
Tulajdonképpen két dolgot kell felírnod egymás mellé, a napot és a témát.
Hétfő – téma
Kedd – téma
Aztán csak össze kell gyűjteni az ötleteidet, ami hasznos vagy akár szórakoztató lehet.
Például lesz valami eseményed? Vannak érdekes apróságok, amiket érdemes megosztani ezzel kapcsolatban?
Például ha van egy videó ezzel kapcsolatban, az egyik nap ezt oszd meg, egy másik nap pedig írd meg, mennyien jönnek a regisztrációs linkkel kiegészítve.
Egy harmadik napon posztolj arról, hogy milyen előnyökkel jár a résztvevőknek az esemény.
Persze jobb, ha ez egy blogbejegyzés, aminek a linkjét rakod ki a Facebookra.
Észrevetted, mi történik?
Egy témát több apró témára bontottunk, amik különböző szemszögből mutatják be azt.
Nézzünk egy mintát arra, hogyan állíts össze egyszerű tartalmi naptárat!
Hétfő:
Gyűjts össze 7-10 érdekes apró ötletet, ami hasznos lehet az olvasóknak!
Gyűjts össze 10 kérdést, amit gyakran megkérdeznek a termékeddel vagy a szolgáltatásoddal kapcsolatban. Persze ne a „mennyibe kerül” kérdést válaszold meg tízszer, hanem azokat a problémákat, amiket meg tudsz oldani.
Vagy írj össze 10 kérdést, amit nekik kéne megkérdezni!
De az is jó, ha összegyűjtesz olyan gondolatokat, amiket nap tippje néven tudsz publikálni.
Kedd
Milyen képpel illusztrálnád a hétfőn összeállított tartalmat?
Van egy képernyőmentésed, vagy tudsz készíteni egy jó képet az irodában?
Használhatsz stock fotókat is, bár jobb, ha tudod, hogy nem ez a legelőnyösebb.
Viszont fotókat mindenképpen keress, mert nagyon jól érvényesülnek a Facebook hírfolyamában.
Vannak tehát fotóid és vannak témáid is, rakjuk össze őket egy képzeletbeli utazási iroda mintáján keresztül!
Tartalmi naptár minta:
Hétfő
[egy bögre cappucinó képe, ami Velencében készült]
Kellemes hétfőt! Lájkoljatok, ha Ti is csatlakoznátok hozzánk!
Kedd
Most kaptuk ezt a fantasztikus levelet az egyik ügyfelünktől!
„Imádtuk a nyaralást, amit szerveztetek nekünk! Nagyon köszönjük!”
Mi pedig az ilyen leveleket imádjuk. 😉
Szerda
Fejezd be a mondatot:
Amikor látok egy fotót egy gyönyörű helyről, akkor________
Csütörtök
Az utazók 40%-a keres utazási ügynökséget, hogy segítsenek nekik.
Íme 10 ok, amiért érdemes utazási ügynökséghez fordulni.
[Link a blog bejegyzésedhez]
Ez tehát a minta, ami megmutatja, hogyan gondolkozz.
Szerda
Most, hogy összeállítottad az egész heti kommunikációd, időzítsd be őket.
Próbálj akkor publikálni, amikor a követőid éppen a gép előtt ülnek.
Erre azonban nincs általános szabály!
Attól függően, kiknek kommunikálsz, máskor kell írnod.
Csütörtök
Lájkoltál már más oldalakat?
Keress szövetségeseket!
Lájkolj másik Facebook oldalakat, ahol olyan téma van, ami érdekelheti a Te olvasóidat, szólj hozzájuk (de ne spammelj!).
Csatlakozz csoportokhoz, ahol hasonló érdeklődésű emberek vannak.
Így kapcsolatokat építesz a szakmán belül is, és a célcsoportoddal is, ami sokat segít a kommunikációban.
Péntek
Tölts el fél órát azzal, hogy a jövő heti bejegyzéseidhez gyűjtesz ötletet.
Gondold végig, milyen újdonságok lesznek a cégedben, lesz-e új termék, új esemény például?
Be tudod-e mutatni a munkatársaidat?
Néha belefér, hogy valamilyen vicces témát dobj fel, hiszen a Facebookra szórakozni járnak az emberek, ezért legyél bátran szórakoztató!
De figyelj az arányokara mindenképpen!
Ha hetente csak 2-3 órád van, hogy a Facebookkal foglalkozz, akkor egy ilyen terv jó lehet, hiszen naponta fél órára osztva már nem is jelent olyan óriási plusz feladatot.
Azonban fontos tudnod, hogy ha naponta csak fél órád van, és ebbe csak napi egy post fér bele, akkor minden bizonnyal szükséged lesz arra, hogy a bejegyzéseidnél használj olyan hirdetéseket, amik automatikusan hirdetik az új bejegyzésed, vagy használj promote posztot. így nagyobb esély van arra, hogy sok embert elérsz a rajongóid közül.
Ne felejtsd el belepasszírozni valamelyik napba a statisztikák gyors vizsgálatát sem, hiszen ez sokat segít abban, hogy a következő hetekben mire fokuszálj!
Napi fél óra nem sok.
Aki szeretne jelen lenni a közösségi médiában, de még nincs tapasztalata, és nem ez a fő terület, annak ennyi idő is elég lehet.
Ha azonban komolyabb céljaid vannak, és nagy eredményekre számítasz a Facebook kommunikációból, akkor biztos, hogy ennél több munkára van szükség, de valahol az is egy ilyen kommunikációs tervvel kezdődik.
Te mennyi időt fordítasz a Facebook kommunikációra?
Írd meg a hozzászólások között!