Vesét 10 millió lájkért? Mi jöhet még?

100.000 lájkért meztelenül dolgozik két pincérnő egy szegedi bárban.
Az 1000 lájkos cica, az 1 millió lájkos kutya és az 1 millió lájkos szex után hozzánk is elért az új vírusos „módszer”.

Hogy extrém dolgokkal mennyire lehet megmozgatni az emberek fantáziáját, azt jól mutatja, hogy egy millió lájk a kutyáért 22 óra alatt jött össze, a szexért pedig 18 óra alatt.
A szegedi Blues Café & 7-es megáló bár fotója pedig 38000 lájknál tart 14 órával a publikálás után.

Új korszak?

Új korszak kezdődik, és átmegy a Facebook egy olyan felületté, ahol mindenki extrém dolgokért ajánl fel extrém lájkokért? (Eddig nem ez volt csak szolidabban?)
Mi jöhet még? Szüzességet 2 millió lájkért? Vesét 10 millió lájkért?
Nem ötleteket akarok adni, de akár még ez is előfordulhat (remélem nem), hiszen láttunk már elveszett pénztárcára épített gerilla marketinget is.
Ez a terület ilyen. Az emberek sokat hajlandók megtenni a sikerért vagy a népszerűségért, néha pedig viccből raknak ki valamit úgy sem teljesül alapon, ahogy történt ez az 1 millió lájkos kutyás kép esetén.

Extrém lájkgyűjtés
Extrém lájkgyűjtés a múlt héten. Vajon mi lesz a következő?

De pár dolgot érdemes átgondolni.

1. Mit tehetsz, ha zavar?
Ne lájkold az oldalt, illetve ha tényleg zavar, esetleg bántónak, sértőnek érzed, akkor jelentsd, vagy rejtsd el a zavaró bejegyzéseket!
A Facebook elég okos, nem biztos, hogy többet nem jelenik meg Neked a zavaró elem, de az biztos, hogy sokkal kevesebbszer.

2. Mit ér el az, aki ilyen kommunikációt használ?
Ez az ügyességétől függ.
Alig több, mint egy éve volt egy magyar cég, aki közel 900.000 rajongót gyűjtött egy hét alatt.
Annak idején sokan támadták, és még többen kérdőjelezték meg ennek a rajongó tábornak az üzleti potenciálját és az aktivitás fenntarthatóságát.
Nos az Extreme Silver, azóta is a legaktívabb magyar oldalak között van a 8-15% közötti Talking About This számmal, és az is kiderült a könyvemhez készült interjú során, hogy üzletileg is jócskán megérte nekik. Persze más területen dolgozó cégnek nem biztos, hogy megérte volna ugyanez.

Mit tud összehozni a család, ahol a lányok kutyát kaptak?
Tévé megjelenést és publicitást amit talán át lehet fordítani bevételre, de talán az összegyűlt 300.000 rajongóval is tudnak kezdeni valamit.
Mit tud összehozni Petter, a szexért kapott lájkokkal?
Lett 24.000 követője, akik felé akár aktívan és ügyesen tud kommunikálni.
Mit ér a szegedi szórakozóhely az összegyűjtött rajongókkal, főleg, ha ilyen indulatos hozzászólásokat kap?
Ha ügyesen kommunikál, az összegyűjtött 3000 rajongó közül sok új vendéget tud becsábítani a Facebookról, bár az ő esete a lokalizáltságnak köszönhetően talán nehezebb.

15 perc hírnév

Sokszor kell egy ötletes lökés egy cégnek, egy olyan, ami 15 percre, egy napra nagyobb népszerűséget hoz.
De a hosszú távú sikerhez ez kevés, ahhoz folyamatosan jól kell kommunikálni.

1 hét, 1 hónap, 1 év múlva viszont már az új rajongók sem biztos, hogy emlékezni fognak arra, hogy egy indiánnév, vetkőző pincérnők vagy egy hirdetés miatt csatlakoztak egy Facebook oldalhoz.
Ha a kommunikáció tetszeni fog nekik, a rajongók lájkolni, kommentekni és osztani fogják a bejegyzéseket később is.
Ha nem, akkor egy idő után úgy is kikerül a hírfolyamukból az oldal.

Lehet vitatkozni azon, hogy jó-e ez a módszer.
Ahogy azon is, hogy a Barátok közt, a Voice vagy éppen a Big Brother jelenti-e a színvonalas tévé nézést.
De az üzleti sikert és az ismertséget nem feltétlenül lehet a színvonalhoz kötni.
A tévében sem és a közösségben sem, ahol ráadásul a felhasználók készítik a tartalmat, és a felhasználói reakciók juttatják el a tartalmat másik felhasználók felé.
Mindenesetre az ilyen közösségi aktivitások, és a támogatások nekem azt mutatják, hogy a kereskedelmi csatornák műsorszerkesztői nem lőnek mellé a műsor színvonalával.

Ezért ha céged van, gondolkodj bátran extrém megoldásokban, és döntsd el, hogy a saját üzleti felfogásodba beleférnek-e az ilyen módszerek.
Ha úgy döntesz, hogy nem, azzal sincs gond, máshogy is lehet eredményt elérni.

Ha pedig felhasználó vagy, a döntés joga a tiéd.
Ha lájkolsz, ha megosztasz, ha hozzászólsz (még ha negatívat is!), akkor támogatod ezt a kommunikációt.
Ha nem reagálsz semmit, vagy elrejted esetleg jelented a zavaró bejegyzéseket, akkor az ilyen kommunikáció ellen teszel.

Szóval mit gondolsz? Mit kezdesz ezzel a fajta kommunikációval

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük