Nem kérdés, a Facebook egyértelműen a hirdetések felé tereli a cégeket.
Nagyon nem vethetjük a szemükre, se a rendszergazdák, se a szerverek nincsenek ingyen.
A hirdetések preferálása szokatlan, de amíg ilyen jó számokat látunk, addig nincs nagy gond.
Ugyanis nagyon jó számokat látni a hirdetéseknél.
Most néhány cikkben mutatunk példákat, hogy legyen összehasonlítási alapotok a hirdetésekkel elérhető eredményekre.
A rajongó gyűjtés ára
Az első példa egy olyan cég, akinek egy karácsonyi kampány keretében éppen hogy csak egy minimális támogatást adtunk hirdetések segítségével. A hirdetések igazából a kampány beindításához kellettek.
A kampány része volt egy alkalmazásban futtatott fénykép feltöltő verseny is.
Az eredményeket a következő képen láthatjátok.
A rajongószerzés átlagos ára 16 forint alatt volt, de az is látható, hogy nagy számban sikerült ennél jóval olcsóbban is rajongókat szerezni, hiszen 7-8 forintos költségen is több százan csatlakoztak az oldalhoz.
Azt gondolom, hogy 8-16 forint környékén célzottan rajongókat szerezni jó dolog.
Persze ez nem jön össze mindig.
Voltak olyan kampányaink, ahol 35-40 forint volt egy rajongó megszerzésének költsége.
Mitől függ a rajongó gyűjtés ára a hirdetéseknél?
A megcélzott (célozható) felhasználói kör
- A használt hirdetési megoldás (pl. sima Facebook hirdetés, promote post, szponzorált történet, keresőhirdetés)
- Van-e kampány alkalmazás vagy nincsen
- Mi az érkező oldal
- Az iparág
- A versenytársak aktivitása
- A hirdetés kreatív (képek, szöveg, üzenetek, stb.)
- Szezon (pl. karácsonykor emelkedtek a hirdetések)
Egy kampányban természetesen nem csak hirdetéssel szerzünk rajongókat. A megosztások, a kampány alkalmazás és a kommunikáció akár többszörösét is behozhatja az embereknek (mint ennél a kampánynál), de itt most szándékosan csak a kalkulálható és mérhető hirdetésekkel számoltunk, hiszen ennek pontosan felismerhető a költsége.
De tény, hogy különböző ügyfeleknél, különböző témákban nagyon változatos az elérhető rajongó szerzési költség, ahogy nagyon más az alkalmazható megoldások köre is.
Ha szeretnéd megtudni, hogy a Te cégednél mi a legjobb hirdetési megoldás a rajongó gyűjtéshez, gyere el a Közösségi Konditerem Facebook hirdetések tréningjére, ahol két szinten ismerheted meg a Facebook hirdetéseiben rejlő lehetőségeket.