Egy jó példát láttam arra, hogyan kell Facebook oldalt offline-ban promózni.
A következő Hooters reklámmal találkoztam egy parkolóórán.
Amitől jó az két elem: a Facebook oldal pontos címe jelenik meg a reklámban, plusz van mellette QR kód.
Azért jó a példa mert sok hibát szoktak elkövetni a cégek az offline megjelenésben.
- Nincs offline megjelenés.
- Nem rövid Facebook címet írnak ki offline megjelenésre, hanem hosszút.
- Csak annyit írnak ki, hogy keress minket a Facebookon.
- Nincs QR kód.
Na jó, az utolsó, a QR kód nem olyan fontos, de az első három igen.
Ehhez képest a Hooters egész jól vizsgázik, bár egy dolgot javasolnék nekik is: a QR kód ne közvetlenül vigyen a Facebook oldalra, hanem egy linkrövidítőn keresztül.
Ugyanis a Facebook statisztika csak annyit mutat meg, hogy mobilról jöttek (illetve mennyien lájkoltak mobil eszközről).
Az viszont nem derül ki, hogy mennyien jöttek a saját reklám hatására.
Persze ez sem lenne teljesen pontos, de legalább valamilyen képet kapna a cég.
Ettől függetlenül jó látni, hogy egyre többen okosan alkalmazzák az offline reklámjaikban a Facebook megjelenéseket.
Azt egyébként nem tartom jónak, hogy csak Facebook link van kint, nekem hiányzik a weboldal linkje. Valószínűleg ezt az indokolta, hogy a Hootersnek nincs weboldala. Ezt viszont kifejezetten rossznak tartom, ha valaki csak a Facebookon van jelen.
Egyébként pár hete láttam egy másik jó megjelenést is.
A Corvin mellett nyílt egy Cserpes Tejivó, és az építkezési kirakatában szintén jól rakták ki a Facebook címet, de erről elfelejtettem írni. Jellemző, a Hootersnél rögtön eszembe jutott. 🙂
Ti milyen jó és rossz példákat láttatok offline Facebook reklámra?
Írjátok meg a hozzászólások között!