Elkezdődött a karácsonyi vásárlási véghajrá, aminek két jeles dátuma Amerikában a fekete péntek és a cyber hétfő.
Az AllFacebook egy cikkében közölt néhány statisztikát arról, hogyan alakultak a vásárlások számai a különböző webáruházakban.
A Facebook adatai szerint a nagyobb kereskedők irányába terelt forgalom (átkattintások gyakorlatilag), átlagosan 240%-kkal nőttek egy átlagos hétfőhöz képest.
Persze nem egyenlően elosztva, hiszen elég változatos volt a növekedés:
- Harry & David (11,425 százalék)
- 1-800-Flowers (5,477 százalék)
- Finish Line (1,213 százalék)
- Coldwater Creek (1,084 százalék)
- American Girl (695 százalék)
- Dillards (593 százalék)
- Crocs (479 százalék)
- Newegg (478 százalék)
- Loft (474 százalék)
- Eddie Bauer (470 százalék)
Ami külön érdekes, hogy a Fab.com forgalmának alkulása a fekete péntektől cyber hétfőig tartó hétvégén.
Ugyanis a látogatók 25%-a a közösségi médiából származott, azon belül pedig a döntő többség a Facebookról jött:
- Facebook: 65 százalék
- Pinterest: 20 százalék
- Twitter: 5 százalék
- Coolhunting: 1 százalék
- svvply: 0.5 százalék
- Apartment Therapy: 0.3 százalék
- Reddit: 0.3 százalék
- Betashop: 0.3 százalék
Persze ahány ház, annyi adat. A webisztán egy cikkében előkerül a bűvös mondat: „A Facebook és a Twitter gyakorlatilag 0 konverziós együtthatóval rendelkezik.”. Természetesen ez a cikk is külföldi forrásra alapoz.
Jó lenne látni hasonló adatokat hazai webáruházaknál is.
Ti mit tapasztaltok, a saját felületeken mekkora eredményt hoz a közösségi média?